Kontrollrummet

Diskussion kring mediaspelaren (uppdatering 10.2.2008)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Om man postar en låt längre ner i en färdiga-tråd så visas den som en låt i mediaspelaren fast med trådens namn som titel. (SV: bla bla bla)

Kan man ta bort dessa tro? Eller vill vi ha dom kvar.

Du gör en bra poäng här. Detta är en av orsakerna  till att jag tjatar på reglerna kring detta. Om inte reglerna följs så kan jag aldrig utveckla såna här grejer eller toplistor eller vad som helst kring ämnet. Tyvärr kan jag inte programmatisk hindra detta. Reglerna  är  klara: låtar bör finnas endast i första inlägget.

Och slag i sak: jag har hust rensat bort alla andra låtar förutom de som finns i första inlägget. Det finns en notis där jag gjort det, inget hemlighetsfiffel.

Ur reglerna:
NOTE! Ändrar man en färdig demo, så ska den nya filen ersätta den gamla. Det går till så att man öppnar sitt första inlägg och väljer att ändra på det. Därefter öppnar du "fler alternativ", och kruxar/bockar av den gamla filen (filen som skall bort skall alltså INTE ha ett kryss i rutan då du vill ha bort den). Efter att du har sparat inlägget med den borttagna filen, kan du återigen ändra inlägget, och lägga in en ny fil. Varför finns denna regel? För att vi vill ha en version av alla låtar, inte ett flertal. Varför? För vi har ett mediacenter och en mediaplayer, som skall fungera som ej jukebox, och den fungerar ju allra bäst som så då vi alla gemensamt håller oss till reglerna.


Och en tillägsedit: det fanns  vissa gränsfall där jag istället ändrade rubriken manuellt - typ en tråd med ett album i flere inlägg.
« Senast ändrad: 10.02.2008, 02:04:39 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Och slag i sak: jag har hust rensat bort alla andra låtar förutom de som finns i första inlägget. Det finns en notis där jag gjort det, inget hemlighetsfiffel.

Fint tycker jag.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
HAr använt mig av KR:s nya fina mediaspelare samt bläddrat mig igenom mediacentret för att få  ut min TOP20 lista till KR:s skiva. Plötsligt märker jag att det finns artister som inte överhuvudtaget existerari varken på mediacentret eller kommer upp på mediaspelaren fast dom nog har satt upp sina alster på  FÄRDIGA  :o

Så är det bara dom som använt sig av KR:s server som kommer upp på spelaren och centret?
Så passa er att inte missa nån god låt på grund av detta. Bland annat saknas KARL helt från spelarn o centret!


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Så är det bara dom som använt sig av KR:s server som kommer upp på spelaren och centret?

Ja.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jistanes.. det måste vara en riktigt stor server som ligger bakom KR.. hur finansieras det??
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad tsmalmbe

jistanes.. det måste vara en riktigt stor server som ligger bakom KR.. hur finansieras det??

Jag utvinner energi ur användarnas glöd!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jistanes.. det måste vara en riktigt stor server som ligger bakom KR.. hur finansieras det??

Jag utvinner energi ur användarnas glöd!

galet sweet.
men är det hemligt eller hur finansieras forumet? är det reklamintäkter som sponsar hotell och utrymme ?
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Det är ju bara att kolla reklmernas antal på  t.ex denna sida och sen är resten matematik, :rolleyes:
Ungefär så  kommer väl Admin att svara på din fråga kan jag tänka mig!

Men hatten av o tummen upp för alla dom som har nåt med fiansiering att göra här på KR! :)



h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............