Kontrollrummet

Diskussion kring mediaspelaren (uppdatering 10.2.2008)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Ingen av spelarna funkar för mig (WinXP sp2, IE6).

Hittar tyvärr ingen info ifall spelaren på Jeromes sida fungerar för dig?

http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Media_Player

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Den funkar bra, liksom KR-spelaren första gången jag provade den.
blargh


Utloggad tsmalmbe

För att göra klart vad som är testat:

IE 6.0.2900 XP/SP2 Flash 9
Mozilla 1.7.12 XP/SP2 Flash 9
FF 2.0.0.3 XP/SP2 Flash 9

På alla dessa fungerar bägge varianterna av spelarna.

Jag kan anta att det finns  skillnader i hur säkerhetsinställningarna ser ut hos oss, så jag rekommenderar att någon/alla testar med någon  "default" eller "low" (tillfälligt), och kollar ifall något ändrar på det sättet.

Observera att jag KAN återge situationan (spelaren laddar, men står på 0) ifall jag inte är inloggad (det står username: och password: istället för användarens namn i övre kanten av sajten)

« Senast ändrad: 19.01.2008, 01:09:43 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Den funkar bra, liksom KR-spelaren första gången jag provade den.

Jag kollade dina inlägg, och mellan datumen du skrev inläggen ändrade  jag inget på KR. Ändrade inget hos dig, så kan jag tyvärr inte hjälpa din situation.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Funkar inte hemma heller.

WinXp SP2
FF 2.0.0.11 ; med bl.a extension NoScript 1.2.9 dock med KR tillåtet (förutom google analytics).
Flash 9,0,28,0

Fungerar däremot på http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_Media_Player


Utloggad tsmalmbe

Observera att jag KAN återge situationan (spelaren laddar, men står på 0) ifall jag inte är inloggad (det står username: och password: istället för användarens namn i övre kanten av sajten)

Detta var orsakat av den mest underliga grejen i rättighetshanteringen, men nu är den klar - och även icke-inloggade kan nu spela upp låtarna!

Om era flash-spelare av ngn orsak fungerat riktigt underligt KAN detta ha löst problemet för en del av er.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone


Utloggad tsmalmbe

OK, så svaret låg i det att flash-spelaren fungerade olika, och gjorde anonyma sökningar trots att ni var inloggade. Bra, d et verkar som denna mysko-grej blev löst.

Nu koncentrerar vi oss på att förbättra sidan med spelaren, spelarens layout, demonas titlar och en massa annat nice-to-have tjafs, eller hur :) ?

Jag komemr troligen att implementera detta så att varje användare  kommer att ha  en spelare i sin profil, så man lätt kommer åt ens  låtar. Dessutom drömmer jag om en myspace-kompatibel användarspecifik greja för de som vill kunna  publicera sina  låtar på myspace via  kontrollrummets färdiga demon...
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Jepps, nu funkar det hos mig också :)



super-tsmalmbe har vart framme igen B)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j

Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Working great.

En sak jag tycker skule vara bra. Nu är det såhär:

-Man klickar på playknappen till höger om låten och man kommer till dess forumtråd.
-Man klickar på låtensnamn och den spelas upp

Är det inte bättre om det är tvärtom? Jag trodde iaf att låten skulle playeas när man tryckte på dess playknapp... :mellow:

Bara en tanke

/M


Utloggad tsmalmbe

Jag trodde iaf att låten skulle playeas när man tryckte på dess playknapp... :mellow:

Men du lärde dig med en gång!

Nej det går inte att ändra.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Finns det inga skins till mediaspelaren, klart jobbigt att se det där flimmret som skall föreställa en led-staplar.


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Jag trodde iaf att låten skulle playeas när man tryckte på dess playknapp... :mellow:

Men du lärde dig med en gång!

Nej det går inte att ändra.


Ok, bara undra.  ^_^

/M


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Ville bara tala om att Mediaspelaren funkar klockrent både här på jobbet och hemma nu. WXP och MacOSX plattformar. / Mikke


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jippiee :)
Nu fungerar det både på pc/winxp
och mac/osx
Kul
och ock ock ock vad mycket man inte hört - ge ut en box - kontrollboxen
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
mm, super att den funkar i FF på mac ^_^
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
bara inflikar min syn: jag är just nu helt ointresserad av mediaspelaren. jag gillar att botanisera bland trådarna.

skulle hellre se en "radio". man anmäler sina alster och sen slumpas de fram o spelas när man slösurfar på forumet.

/en grinig tjurskalle
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Jo, det är ju en kul funktion.... men jag har i ärlighetens namn inte använt den än :ph34r:


Radio, med slump... hm... låter shysst :P
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad tsmalmbe

I sitt nuläga öppnas mediaspelaren i nytt fönster, och spelar genom listan med "random" funktion. Vad är det som saknas alltså, jämfört med att prokollet inte är strömmande UDP som i "riktig" radio?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
hm. vet faktiskt inte. jag kanske bara är petig? ;)

Kan  den sitta i en liten frame högst upp i kr-fönstret?

äh....jag återkommer om jag har ngt vettigt att säga :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena

Tycker mediaspelaren är kanon =)!

Tex när jag diskar sätter jag igång den och har upptäckt många nya låtar. Samtidigt ser man låtar som man tidigare hört i ett annat ljus, just för att man inte lyssnar så kritiskt, det är mer i bakgrunden och så stannar man upp och tänker vilken kanonmelodi...

Bara lite positiv kritik från mig ;)

/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ahh..ag diskar ju aldrig  :rolleyes:


nä, men jag skall ge den en chans :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
ahh..ag diskar ju aldrig  :rolleyes:


nä, men jag skall ge den en chans :)

jo jag tror säkert att det skulle vara uppskattat om du började diska...
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
I sitt nuläga öppnas mediaspelaren i nytt fönster, och spelar genom listan med "random" funktion. Vad är det som saknas alltså, jämfört med att prokollet inte är strömmande UDP som i "riktig" radio?


Next och Previous kanske? Och shuffle on/off? Som på vanlig mediaspelare då alltså, inte radio.

Hallå förresten. Längesen. :)
http://mera.hacke.nu


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
I sitt nuläga öppnas mediaspelaren i nytt fönster, och spelar genom listan med "random" funktion. Vad är det som saknas alltså, jämfört med att prokollet inte är strömmande UDP som i "riktig" radio?


Next och Previous kanske? Och shuffle on/off? Som på vanlig mediaspelare då alltså, inte radio.

Hallå förresten. Längesen. :)

Ah en välbekant nuna. Kul att se dig.  :)


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
I sitt nuläga öppnas mediaspelaren i nytt fönster, och spelar genom listan med "random" funktion. Vad är det som saknas alltså, jämfört med att prokollet inte är strömmande UDP som i "riktig" radio?


Next och Previous kanske? Och shuffle on/off? Som på vanlig mediaspelare då alltså, inte radio.

Hallå förresten. Längesen. :)

Hallå Egget. Grattis till att du fått armar och ben, men väldigt vad du ser gammal och sorgsen ut?

Ah en välbekant nuna. Kul att se dig.  :)
http://mera.hacke.nu


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Välkommen Hackeman, Kul o se din lätt tokiga nuna igen ;) ( fast jag ska erkänna att jag var inne på din hemsida o botaniserade lite härom dan ) / Mikke


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
I sitt nuläga öppnas mediaspelaren i nytt fönster, och spelar genom listan med "random" funktion. Vad är det som saknas alltså, jämfört med att prokollet inte är strömmande UDP som i "riktig" radio?


Next och Previous kanske? Och shuffle on/off? Som på vanlig mediaspelare då alltså, inte radio.

Hallå förresten. Längesen. :)

Hallå Egget. Grattis till att du fått armar och ben, men väldigt vad du ser gammal och sorgsen ut?

Ah en välbekant nuna. Kul att se dig.  :)

Men jösses.. vad hände med det där inlägget??  :huh:
http://mera.hacke.nu


Utloggad tsmalmbe

NY FUNKTION.

På profilsidan finns det nu också en spelare med en playlist som innehåller alla låtar medlemmen har laddat upp.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
NY FUNKTION.

På profilsidan finns det nu också en spelare med en playlist som innehåller alla låtar medlemmen har laddat upp.

Apbra.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
skitbra. nu måste ju även arselen som jag ladda upp amterialet dock :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Om man postar en låt längre ner i en färdiga-tråd så visas den som en låt i mediaspelaren fast med trådens namn som titel. (SV: bla bla bla)

Kan man ta bort dessa tro? Eller vill vi ha dom kvar.