Forum > Demolåtar

mahan - ITS BEEN RAINING

<< < (4/7) > >>

DåligtGehör:
Du får det helt klart att svänga. Du har ett bra sinne för gungande rytmik.

Det är bara några saker som måste till.

# Som att jag håller med W om att du skulle dra ner på disten för att få ett tydligare gitarrkomp.

# Något parti där kompgitarren lämnar över - håller upp. Kanske en stund under gitarrsolot. Låt basen ta ansvaret.

Annars tycker jag ditt solospel funkar bra. Det passar med ett lite halvlångsamt segande spel på denna låt.

mahan:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 05.12.2007, 00:41:50 ---Du får det helt klart att svänga. Du har ett bra sinne för gungande rytmik.

Det är bara några saker som måste till.

# Som att jag håller med W om att du skulle dra ner på disten för att få ett tydligare gitarrkomp.

# Något parti där kompgitarren lämnar över - håller upp. Kanske en stund under gitarrsolot. Låt basen ta ansvaret.

Annars tycker jag ditt solospel funkar bra. Det passar med ett lite halvlångsamt segande spel på denna låt.

--- Slut citat ---

Ajaj va snyggt med uppbyggande feed här åxå DG! :)
Ska undersöka hur jag får ljudbilden tunnare med ett break, ska ta en diskussion med basisten, good idea!
Och solot ja, har ju tränat enligt Wernis goda råd: "sjung med när du spelar", och då när jag kommer ihåg det så funkar det, sen slinter det ibland tillbakes... :rolleyes:

tackar för feeden DG! :)

h.   johan

Dividend:
Måste bara bumpa den här. I brist på bättre saker att göra, eller nåt ;)
Detta är bara mina tankar, varken mer eller mindre ;)
Tycker fasen att låten vuxit lite nu efter att ha lyssnat på KR-musik hela kvällen.

Jo, testa med mindre dist, låter förmodligen tydligare som de som spelar gitarr säger, dock kanske mindre coolt :)
Sen att ha ett parti utan gitarr och bara bas, hmm, har förstås funkat i många låtar tidigare. Nä, tror inte det spelar så stor roll förutom då att kanske bidra med lite omväxling/"harmonik". Funkar säkert live också förstås..

Vad som VERKLIGEN hade funkat här vore Mahan*14!! En jäkla kör på slutet, iofs inte tänkt så mycket på texten om det passar, men i och med  att du sjungit kör*x förr, så varför inte i en av dina hårdrocksproduktioner? (Behöver inte nödvändigtvis vara denna men ett parti här 3/4 in i låten, eller på slutet, hade suttit jäkligt bra faktiskt.) :) Bara en tanke :)

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 05.12.2007, 01:12:39 ---Måste bara bumpa den här. I brist på bättre saker att göra, eller nåt ;)
Detta är bara mina tankar, varken mer eller mindre ;)
Tycker fasen att låten vuxit lite nu efter att ha lyssnat på KR-musik hela kvällen.

Jo, testa med mindre dist, låter förmodligen tydligare som de som spelar gitarr säger, dock kanske mindre coolt :)
Sen att ha ett parti utan gitarr och bara bas, hmm, har förstås funkat i många låtar tidigare. Nä, tror inte det spelar så stor roll förutom då att kanske bidra med lite omväxling/"harmonik". Funkar säkert live också förstås..

Vad som VERKLIGEN hade funkat här vore Mahan*14!! En jäkla kör på slutet, iofs inte tänkt så mycket på texten om det passar, men i och med  att du sjungit kör*x förr, så varför inte i en av dina hårdrocksproduktioner? (Behöver inte nödvändigtvis vara denna men ett parti här 3/4 in i låten, eller på slutet, hade suttit jäkligt bra faktiskt.) :) Bara en tanke :)

--- Slut citat ---

TAckar Per!
Härligt folk här ida, alla har jättegoda ideér, ska faktiskt sätta mig i morron och bena igenom alla rråd, om frökylningen lägger sig så kan det bli storkör, fan vet! :D
Texten får man alltid anpassad efter låten. no problem!

tack för lyssnigen! :)

h. johan

1up:
Låter juste och fett.  ^_^

Trummorna känns lite som om de spelar i ett annat rum? Hur lösa?

Rösten/sången är bra. Känns lätt skymd bakom gitarrerna/basen dock med lyssning genom hörlurar.

Verkar produktiv! Hur många låtar blir det om året tro?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion