Forum > Demolåtar

mahan - ITS BEEN RAINING

<< < (5/7) > >>

cykeln:
Lyssnar
Här var det lokomotiv, tunga saker, riktigt maffigt
Inte så hemma i genren men det är lite ZZ-top i mina öron
Bra låt!
Vassa gitarrer ... kanske något mycket dist
oj.. det är nästan lite Cream i  vissa passager
J-ligt skön stämsång
gillar verkligen det unisona partiet med gitarr-sång mot slutet
Sången lite blandat intryck - ibland något svag/tunn men på andra ställen riktigt rökig

här snöar det

mahan:

--- Citat från: 1up skrivet 05.12.2007, 01:59:25 ---Låter juste och fett.  ^_^

Trummorna känns lite som om de spelar i ett annat rum? Hur lösa?

Rösten/sången är bra. Känns lätt skymd bakom gitarrerna/basen dock med lyssning genom hörlurar.

Verkar produktiv! Hur många låtar blir det om året tro?

--- Slut citat ---

TAckar ettupp!
HAlvfärdigt detta, sitter som bäst och skruvar om, kanske åxå sjunger om bara rösten håller , får se!
Hela min prodd kan ju kollas i Mediacentret, sen finns det ännu halvfärdiga massvis, så det finns nog ett liv efter 50! :D

h.   johan

mahan:

--- Citat från: cykeln skrivet 05.12.2007, 09:49:06 ---Lyssnar
Här var det lokomotiv, tunga saker, riktigt maffigt
Inte så hemma i genren men det är lite ZZ-top i mina öron
Bra låt!
Vassa gitarrer ... kanske något mycket dist
oj.. det är nästan lite Cream i  vissa passager
J-ligt skön stämsång
gillar verkligen det unisona partiet med gitarr-sång mot slutet
Sången lite blandat intryck - ibland något svag/tunn men på andra ställen riktigt rökig

här snöar det

--- Slut citat ---

Tjena Cykeln!
Som sagt, sitter nu och skruvar med nya tag, nya gitarrer och hoppeligen ny sång.
Kul att det gillas!
TAckar för lyssning o feed! :)

h.   johan

HomoNeophilus:
Som Wernborg var inne på (råkade tjuvkika lite innan jag skrev) tycker jag också att gitarrljudet inte gör låten rätta. Det ligger mest som en matta i bakgrunden och bryr sig inte om någon dynamik alls. Jag vill ha det mer i ansiktet. ACDC var nog bra referens.

Trummorna exceptionellt programmerade. Jag skulle nog dra ner lite på stereobredden på dem bara. Tycker inte är så roligt att höra en puka ur vänster och den andra ur höger lur. Tar bort känslan av att lyssna på ett trumset.

För både gitarrer och trummor är det nog så att jag skulle vilja höra -75 men det just nu är -85...

Bra sång men det var ett par ställen som den inte riktigt kändes genomtänkt och melodin dör, gäller främst i slutet av vissa fraser.

mahan:

--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 07.12.2007, 17:14:32 ---Som Wernborg var inne på (råkade tjuvkika lite innan jag skrev) tycker jag också att gitarrljudet inte gör låten rätta. Det ligger mest som en matta i bakgrunden och bryr sig inte om någon dynamik alls. Jag vill ha det mer i ansiktet. ACDC var nog bra referens.

Trummorna exceptionellt programmerade. Jag skulle nog dra ner lite på stereobredden på dem bara. Tycker inte är så roligt att höra en puka ur vänster och den andra ur höger lur. Tar bort känslan av att lyssna på ett trumset.

För både gitarrer och trummor är det nog så att jag skulle vilja höra -75 men det just nu är -85...

Bra sång men det var ett par ställen som den inte riktigt kändes genomtänkt och melodin dör, gäller främst i slutet av vissa fraser.

--- Slut citat ---

TAckar HN!
Skitsnygg feed, sådant man önskar sig när man slänger upp en låt!
Skall ratta till trummorna, inte ens tänkt på panoreringen vid programmeringen, jätte tacksam över denna kommentering!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion