Forum > Demolåtar

mahan - ITS BEEN RAINING

<< < (3/7) > >>

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 04.12.2007, 21:13:30 ---
Clint Eastwood alltså :) Den coole skådespelaren med cigarren :)

--- Slut citat ---

Jasså den Clintan , han är ju helt finländare, röker bara finska cigarrer och dricker Koskenkorva, perkele! :D :P

jay thomas:
Tungur Låtur! Inte min normala genre, men det maler på bra! Påminns om min tonår då mina öron fortfarande klarade av dessa marshallstackar... Bra låt och bra sång!

mahan:

--- Citat från: jay thomas skrivet 04.12.2007, 22:29:45 ---Tungur Låtur! Inte min normala genre, men det maler på bra! Påminns om min tonår då mina öron fortfarande klarade av dessa marshallstackar... Bra låt och bra sång!

--- Slut citat ---

TAckar JT!
Jojjomen, det är ju över trettifem sedan mina tonår åxå, men jag bara inte kommer av med "marshallerna" :D
Men det är coolt att du diggar! :)

h.  johan

Wernborg:
Låten funkar. I nån slags klassisk rock-anda liksom. Lead-rösten behöver mer jobb, den surar lite här och där. Bra kör-arr som vanligt.

Gitarren vill jag ha bort från ZZ-top-träsket. Alldeles för mainstream-slätstruket sound på kompet. Ett mer AC/DC-aktigt sound hade tilltalat mig. Alltså mycket mindre dist. På kompgitarrer i denna stil tenderar ljudet att bara försvinna i ljudbilden när man har mycket dist på.

Slutet var lysande med den unisona gitarr/sång-delen. Sluta där istället och skippa standardslutet du har nu.

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 04.12.2007, 23:36:34 ---Låten funkar. I nån slags klassisk rock-anda liksom. Lead-rösten behöver mer jobb, den surar lite här och där. Bra kör-arr som vanligt.

Gitarren vill jag ha bort från ZZ-top-träsket. Alldeles för mainstream-slätstruket sound på kompet. Ett mer AC/DC-aktigt sound hade tilltalat mig. Alltså mycket mindre dist. På kompgitarrer i denna stil tenderar ljudet att bara försvinna i ljudbilden när man har mycket dist på.

Slutet var lysande med den unisona gitarr/sång-delen. Sluta där istället och skippa standardslutet du har nu.

--- Slut citat ---

TAckar Wernis!
Alltid lika snygg o uppbyggande feed, bara suger åt mig! :)
ZZ-top träsket, jahhapp, det var ju sånt recept jag hade tänkt på sången, men influensan tillåter icke tillräckligt tryck i pipan just nu. :mellow:
Men ska testa gitarrerna med mindre dist och ideén för avslutningen känns riktigt bra!

Danke sehr muchos! :D

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion