Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Nine months later... Version 4.. 14/12..
Harmonica mike:
--- Citat från: freddy skrivet 03.12.2007, 22:47:29 ---Bitvis svänger det riktigt skönt om pianot måste jag säga! Dock behövs det snyggas upp spelmässigt, men det har du poängterat själv redan. Rösten är trevlig, munspelet är sjukt bra. Tycker du är riktigt bra på munspel, allt jag har hört låter kanon. En lite hårdare uppsnyggning och en lite mer utvecklad struktur med mer sång så kan detta bli riktigt bra. Du har bra grundmaterial. Produktionen tycker jag passar musiken, kanske att sången ligger lite "utanför" resten av musiken.
--- Slut citat ---
Freddy:
Jo det finns en del felslag och orytmiska partier i låten på pianot,lite små fix där så..Munspelet,ja tack för den.En tagning,så det finns lite där också mot slutet.Känner mig stolt för ditt fina omdöme.Funderar på att lira mer i låten,mer sångverser och lite fler ackord..Det ser ju ut som om alla gillar detta.Sång uttrycket,ja det var en test..Kanske inte riktigt funkar så här..Inte så mycket effekter på den,mer än det som ligger på mastern..Så det går att laborera lite där oxå.
Tack för kommentaren.
Mvh
Micael
jay thomas:
Så här ser min mun ut lyssnandes på detta: :D Underbart! Mer känsla än taktfast men vilken glädje! Gillar.
DåligtGehör:
Bra sväng! Kul att höra!
Lite mer korta walkingutflykter på basen hade varit fräckt. Det är bara att träna.
Rösten för mig att tänka på en blandning mellan Armstrong och Waits.
Vispar hade varit fint ja.
ynot:
Låter lite som upptäcktsfärd o jazzen o liret..
fan sköt o höra att man kan leka o känna sig fram det böhöver ju inte vara perfekt för att förmedla nått heller.
rösten o munspelat behärskar du ju galant. det andra är på väg ;)
tackar för insp..
tony
Harmonica mike:
Jay T:
Jag hade oxå ett fånigt flin hela kvällen när jag spelade in detta.. :D Riktigt kul var det,inte hundra på pianot - mera etthundratio i tempot!
DG:
Jaha ja,detta gick hem.. :P Kul att du gillade det.Jag gillar dom små utflykterna på basen under solo delen i början..Det går nog att utveckla lite till,måste se över pianot oxå..Drar på nån runda till i låten då den verkar funka i skiftande läger..Vispar till jazz,jo - men jag ser ut att sakna det..Vi kallar detta krockrock med jazzig blues feeling istället,så funkar det utan vispar - deal?
Tony:
Jo här är jag ju inte riktigt hemma musikaliskt,min själ brinner ju för blues.Så jag fick leta en del i piano liret för att hitta lite "crossover" toner..Och det hörs både här och där i liret,men på det hela taget så funkar det med några smärre justeringar..Kul att du ser potencial i detta trots alla felspel - det glädjer mig och ger mig skaparlust!!
Till er alla tack för bra feedback,även om den är alldeles för positiv - jag tål sågningar oxå.Då brukar jag bli förbannad,och lira ännu bättre :lol: :P
Mvh en glad
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida