Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Nine months later... Version 4.. 14/12..

(1/10) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Nine months later
Artist:Harmonica mike
Kompositör,text:Hm
Ev,medverkande:Nope,just me
Genre:Om det tvistar de lärde..Psyko rock med en bluesig jazz feeling kanske?
Format:mp3
Inspelnings år:2007

EDIT::

LÅTEN LIGGER PÅ FÄRDIGA DEMO..

EDIT::

Mvh
Micael

equality:
Härligt Micke! Inte klockrent spel men va sjutton du lägger ju ribban sjukt högt med den BPM:n och Thelonius Monk-komplex  :wacko: :D.
Satchmo-stuket på sången funkar liksom som alltid munspelsliret. Sprudlar av energi och glädje når fram hit och kan nå mycket längre än så.

Dividend:
Hehe, bra låt!

Absolut en stämningshöjare så här när solen precis gått ner utanför  :blink: Gillar speciellt att det är ett par överraskningar (bl a din röst som är minst sagt ovanlig) :)

Ska inte uttala mig om det tekniska mer än att säga att jag önskar jag kunde improvisera fram nåt sånt här i realtid :)

Harmonica mike:
Equality:
Ja jag hade kul när jag lirade in detta igår kväll,men jag höll nästan på att bryta av mig fingrarna pga..tempot.Kanske fixar jag till pianot vad det lider,annars så får det bli en transportsträcka över till nästa låt..

Per då:
Jo jag testade lite "Satchmo stuk"på pipan - kul att det gick hem.Pianot har lite att önska,men det svänger stundtals,massor av felslag osv..Kul att du gillade den.

Tack till er bägge för comment.

Mvh
Micael

mahan:
Tjo Micael!

Hur ska jag få foten att vara still... :D Jädrans kulig sväng på detta, märker hur alla musiker i studion stortrivs! ;)
Jädrans vad pianoliret börjar sitta för dig, ingen chans att Obbnäsaren hinner med sån jäkla takt, låter så skönt LIVE! Och även basen har du jobbat med riktigt snyggt, jobbar snyggt ihop med munspelet. HAr du kastat ut EZ nu, låter väldigt AD, hursomhelst snyggt sound på trummorna. Och skulle gärna höra en vers till Bodens "black man", hittat härligt nytt sound i pipan!

Fortsätter detta så inom ett är har vi ny Jazzmaster på KR! :)

So keep it going man!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion