Forum > Demolåtar
Perrra - Nu är det helg igen
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 03.12.2007, 00:11:25 ---Tjo Perrra!
Denna genre behärskar du suveränt.
--- Slut citat ---
Måste hålla med mahan här, även om jag nästan har noll koll på denna genre :D. Lyssnar kanske för mycket på dansmusik som inte spelas på dansgolv alls :blink: :D. Alltså, enda frågan jag ställer mig här är:
OM man står på ett dansgolv, vad är det minsta antalet ÖL man måste dricka för att, tja, helt enkelt börja dansa? Det beror ju på Djn eller valet av musik såklart..
Sett på det sättet så funkar låten som fan (förmodl.), refrängen är ju ljuvlig helt enkelt, mycket bättre än sån musik de brukar spela.. Iofs samma "rötter" kanske, men det är nån skillnad här. DEt låter annorlunda, och inte "tillverkat", som dansmusik ofta gör.
Vette fan varför, men du har lyckats helt enkelt. Se till att fixa fram en färdig version nu :)
perrra:
Hej alla glada! och tack så hemskt mkt för alla dessa fina kommentarer ni ger mig .. Känns ju helt otroligt skönt !
Eftersom inte låten är släppt än, den är inte ens klar ... men det är LIVE premiär för den nu på fredag på "byggeriet" i Säffle... sedan på lördag i filipstad på Parkhallen .. gigg gigg gigg... love it :)
Oavsett.. Lite uppdatering vad som hände igår.
26 spår fetdubbade körspår / stämmor blev lagda .. allt mixat o klart.. det innebär att det BARA är leadsången kvar.. tyvärr har Ellen lite ont i halsen. Så just därför avvaktade vi med detta... men fy fan va bra det kommer bli.. hoppas jag :)
TAAAAAACK återigen för era fina kommenterar!
Jag återkommer med mer info när jag är klar med allt .
puss o kram
/Perrra
equality:
Schysst puls i en genre du behärskar till tänderna och en värdig efterträdare till Aqua och Bubbles. Kan tänka mig att dansgolvet fylls av en sådan låt men kanske inte påstå att jag är någon expert på området. Sisådär en 20 år sedan jag gjorde något som liknade DJ:ande :P
jay thomas:
Kanon! Oerhört kompetent samtida produktion, tycker jag. Satt och väntade att Markoolio skulle börja rappa men i detta fall, blev det ännu bättre. Avundsjuk då jag också skulle vilja behärska genren... ;)
Wernborg:
Bra produktion men lite väl förutsägbart. Du skulle kunna höja refrängen ett helt tonsteg alternativt sänka versen för att få lite med dramatik i arret. Och sen nån kul modulering för att komma tillbaka till verstonarten igen.
Gott jobbat. Det blir nog en hit detta med rätt uppbackning.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida