Forum > Demolåtar

Perrra - Nu är det helg igen

<< < (6/6)

perrra:

--- Citat från: equality skrivet 10.12.2007, 19:18:15 ---
--- Citat från: perrra skrivet 10.12.2007, 10:48:29 ---
http://mirror.perrra.nu/Perrra-This_is_how_my_life_should_be_PREVIEW.mp3  (rådemo oxo, ej klar)

--- Slut citat ---

Den här var riktigt, riktigt snygg. Svänger bra och ger mig vibbar från det gyllene 60-talet. Du lyckas hålla ganska konventionella harmonier intressanta. Hitvarning på denna. Vore ändå rätt kul att testa slänga in ett ovanligt ackord bara för att spetsa till det lite? T e x ett Ciss där du har D-moll i refrängen och sen till Gm?

--- Slut citat ---
Tjenare.. Det glädjer mkt väldigt mkt att du tyckte om denna.. den är väldigt speciell... gjorde den jättefort en natt så den har inte blivit klar än . Men det är det som är så underbart med piano.. jag spelar ju sjukt mkt piano i studion, hittar alla ackord, melodier o allt på pianon. och denna känns så jäkla svängig o skön på nåt sätt.. ska göra klart den nästa vecka tänkte ja :)

tack !!

Tokai:
Måste erkänna att jag missat några av dina låtar då jag trott att, jaha nu kommer ännu en sån dansbandslåt. Men har lyssnat igenom länkarna och fastnar speciellt för "I feel so alone".  Men jag hade nog gjort en annat arr, fast det är en annan historia. Jag gillar dom harmoniska brytningarna i ackord och sång. Vad gäller "This is how my life..." där kommer din sång in rätt bra, som låter rätt originell. Vad gäller låten är jag lite tveksam vad gäller hitpotential. Men den är bra, och det ju inget fel direkt på ditt självförtroende heller ;)

perrra:

--- Citat från: Tokai skrivet 11.12.2007, 17:50:27 ---Måste erkänna att jag missat några av dina låtar då jag trott att, jaha nu kommer ännu en sån dansbandslåt. Men har lyssnat igenom länkarna och fastnar speciellt för "I feel so alone".  Men jag hade nog gjort en annat arr, fast det är en annan historia. Jag gillar dom harmoniska brytningarna i ackord och sång. Vad gäller "This is how my life..." där kommer din sång in rätt bra, som låter rätt originell. Vad gäller låten är jag lite tveksam vad gäller hitpotential. Men den är bra, och det ju inget fel direkt på ditt självförtroende heller ;)

--- Slut citat ---

Ååh.. Tackar :) Det va ett bra tag sen jag gjorde dansbandsmusik nu.. Finns bara en enda anledning till det.. tiden finns inte .. har så mkt andra seriösa projekt att tillverka, så dansbanden får komma i nån slags 3e hand ;)

Tack för fina kommentarer !!

mahan:
Tjou Perrra!

Kollade videon på tuben....alla tycktes vantrivas och låten e ju jättesupertråkig :ph34r: :angry:

Näeijmen, fruktansvärt kul att få se detta LIVE, skitsnyggt gung på giggen och Ellen, hon har allt på sina rätta st...Ellen, som Robban sa :D :P
Mera sånt Perrra, snyggt! :)

h.  johan

perrra:

--- Citat från: mahan skrivet 11.12.2007, 22:21:50 ---Tjou Perrra!

Kollade videon på tuben....alla tycktes vantrivas och låten e ju jättesupertråkig :ph34r: :angry:

Näeijmen, fruktansvärt kul att få se detta LIVE, skitsnyggt gung på giggen och Ellen, hon har allt på sina rätta st...Ellen, som Robban sa :D :P
Mera sånt Perrra, snyggt! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Alla ser ut att ha supertråkigt? va det ett skämt? :)

Vi hade jävligt roligt.. och ja .. ellen är riktigt snygg :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion