Forum > Demolåtar
Perrra - Nu är det helg igen
perrra:
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.12.2007, 23:11:32 ---Bra produktion men lite väl förutsägbart. Du skulle kunna höja refrängen ett helt tonsteg alternativt sänka versen för att få lite med dramatik i arret. Och sen nån kul modulering för att komma tillbaka till verstonarten igen.
Gott jobbat. Det blir nog en hit detta med rätt uppbackning.
--- Slut citat ---
Där har du faktiskt en point! att höja den en tonart vid refrängen för att få det extra ja ... korrekt! inte helt omöjligt att jag ordnar detta idag!
Tack för feedback!
/Perrra
Bengan_gbg:
Snygg prodd får man säga. Texten tycker jag är hemsk på sina ställen (inte samma text som sjungs som skrivits ned??).
Trimma ögonbryna och klippa löshåret?
perrra:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 06.12.2007, 13:00:41 ---Snygg prodd får man säga. Texten tycker jag är hemsk på sina ställen (inte samma text som sjungs som skrivits ned??).
Trimma ögonbryna och klippa löshåret?
--- Slut citat ---
"måste fixxa ögonbryna och få löshåret klippt"
Texten är skriven för en 19 årig tjej som kommer uppträda med den på våra gigg... det är ju sånt som går hem :)
låten är klar nu, men har inte länken i huvudet!
/Perrra
SvartSaft:
Har inte varit inne och lyssnat på demos'arna på ett tag nu - men den här låten blev jag alldeles varm i själen av!
Supersnyggt producerat - bra driv och sköna ljud.
Sången kanske man kan ha åsikter om - vid första lyssning tycker jag det låter lite "fel", men den växer med tiden, och nu tycker jag den tillför låten massor med charm och karaktär - långt mer än en över-autotunad bimboröst hade gjort! :-)
Skitbra jobbat! Blir alltid lika imponerad av din osvikliga känsla för melodier!
perrra:
--- Citat från: SvartSaft skrivet 06.12.2007, 16:29:32 ---Har inte varit inne och lyssnat på demos'arna på ett tag nu - men den här låten blev jag alldeles varm i själen av!
Supersnyggt producerat - bra driv och sköna ljud.
Sången kanske man kan ha åsikter om - vid första lyssning tycker jag det låter lite "fel", men den växer med tiden, och nu tycker jag den tillför låten massor med charm och karaktär - långt mer än en över-autotunad bimboröst hade gjort! :-)
Skitbra jobbat! Blir alltid lika imponerad av din osvikliga känsla för melodier!
--- Slut citat ---
Om blir varm i själen av att lyssna på denna, är det inget mot vad jag blir av att höra dina kommentarer på låten! fan.. taaaaaaaaaaack !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida