Forum > Demolåtar
Perrra - Nu är det helg igen
perrra:
--- Citat från: SYNTH skrivet 02.12.2007, 23:17:05 ---Puss på dej själv! ;)
Låter som en låt som kommer att går hem på dansfronten tycker jag allt. :)
--- Slut citat ---
Tackar Tackar!!!
Fasen va skoj att höra :)))
Och självklart.. hoppas vi att låten blir poppis när vi väl kör den.
Premiären kommer ju att ske nu till helgen, 7 dec på bryggeriet i säffle... ska spela in video och ge Er då!
perrra:
--- Citat från: cykeln skrivet 02.12.2007, 23:30:20 ---Fullblodsproduktion - stor som ett hus
Låter som en hit på de flesta dansgolv
Svänger gott
Javisst är det glädje, det är sprudel!
--- Slut citat ---
Ojoj. Tack cykeln! Alltid trevligt när man får höra att produktionerna låter bra, för jag har haft rätt god tid på mig i denna låten, med tanke på att den redan va klar i början på förra veckan, och inspelningen kommer ske i denna. Så jag har allt skruvat en del i den för att få fram ljuden bra. Det allra svåraste var att hitta leadsynthen som kör själva synthmelodin :o tog fan ett par timmar!
Tack tack tack! resultatet hoppas vi blir kanooooooon
/Perrra
perrra:
--- Citat från: mahan skrivet 03.12.2007, 00:11:25 ---Tjo Perrra!
Denna genre behärskar du suveränt. Luftigt o lätt arr men ändå god stamp!
Ska bli kul att få höra verren med Ellen, inte för att din sång e dålig här!
Det luktar lixåm lite HIT om detta....
Snyggt jobbat! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Ååååh.. inte en enda negativ feedback än så länge.. det är ju helt suveränt!
Va glad jag blir :) Speciellt att man får bra kritik av folk man vet är duktiga musiker själva!
Som jag skrev över så är det ju premiär för låten 7 dec på bryggeriet i Säffle... videokameran ska med och ska redigeras till en fin liten video sen.. då ska ni såklart få den :=)
åter igen, TACK!
perrra:
--- Citat från: 1up skrivet 03.12.2007, 00:29:24 ---Tycker det låter fint. Lite mer "digital" feeling över rösten skulle lyfta låten ytterligare. Snyggt bred stereopad och mycket trevliga ljud överlag. Lyssnar i lurar så lurigare att lyssna av mixen.
Om man blir glad? Ja! Man blir överlycklig! :) Lite lejonkungen feeling på "na-na-na-na-na-na-naa".
Instämmer i hit-kören. Ta Sverige med storm!
Nu! :)
--- Slut citat ---
Jag skrev låten efter Ellen, och speciellt mycket som en "scenlåt" . med inte så jättelånga väntetider mellan vers-refräng men ändå lite luft så man hinner ropa till folket att studsa :=)
Ni ska få följa låten under resan, för denna vecka är bara sång sång sång, stämmor stämmor stämmor ..
frågan är om man ska bryta det renodlade kvinnliga med att lägga lite perrra-stämmor som ligger rådubbat lite lågt i bakgrunden under refrängerna för att få det lite maffigare!?
Taaaaaaack för jättehärlig kritik!
/Perrra
freddy:
haha, vad skönt att höra en riktigt fet danslåt. Är inte så insatt i denna typ av musik, men den låter lika bra som det som spelas på radio, det gäller både produktion och musik. Är du lika bra på att producera annan musik?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida