Forum > Färdiga produktioner

Caroline & Max - Don't

<< < (3/8) > >>

max:
Nej, det blev nog inte så orginellt tyvärr. Men att det låter som blondie är ju helt klart schysst :) (om det inte är för likt dvs) Tant Strul har jag tyvärr inte hört.
Ang. gitarrerna så borde jag spela in dom igen och lite tajtare som ni skrev, de låter lite luddiga nu när man tänker på det. Svårt att få det så där riktigt tajt, men med många tagningar så kanske det går..
Tror dock inte att det blir så mycket mer dist faktiskt, kanske i nästa låt :)

DåligtGehör:
Nej nej nej, inte distmattor. Behåll och förbättra det sound ni har på låten. Annars blir det ännu en av dessa distmattedränkta låtar världen inte behöver. Förövrigt passar en distmatta inte alls med pianot.

Jag vet inte hur oorginellt det eventuellt är då jag knappt lyssnar på pop - Blondie fanns det ett band som hette ja  :huh: - men jag tycker att det är en bra stämning ni skapar. Låten har mer karaktären av ett stycke musik som är skönt att lyssna på i stunden men lite för svårt för att minnas och nynna på sedan, vilket inte gör något alls. Kanske håller den t.om. längre då? Bra men ner lite med refränggitarren.

max:
Tack för feedbacken!
Lite så tänkte vi också, ibland är det lite tråkigt med låtar som sätter sig på hjärnan efter en lyssning :)

Emulator:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 04.12.2007, 10:04:33 ---Nej nej nej, inte distmattor. Behåll och förbättra det sound ni har på låten. Annars blir det ännu en av dessa distmattedränkta låtar världen inte behöver. Förövrigt passar en distmatta inte alls med pianot.

Jag vet inte hur oorginellt det eventuellt är då jag knappt lyssnar på pop - Blondie fanns det ett band som hette ja  :huh: - men jag tycker att det är en bra stämning ni skapar. Låten har mer karaktären av ett stycke musik som är skönt att lyssna på i stunden men lite för svårt för att minnas och nynna på sedan, vilket inte gör något alls. Kanske håller den t.om. längre då? Bra men ner lite med refränggitarren.

--- Slut citat ---

ibland har du fel. hört evanescnece? intressant om du kallar det dussinmusik eller låtar som inte världen behöver.

Tunga distmattor blir bra ;)

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 04.12.2007, 18:24:55 ---
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 04.12.2007, 10:04:33 ---Nej nej nej, inte distmattor. Behåll och förbättra det sound ni har på låten. Annars blir det ännu en av dessa distmattedränkta låtar världen inte behöver. Förövrigt passar en distmatta inte alls med pianot.

--- Slut citat ---

ibland har du fel. hört evanescnece? intressant om du kallar det dussinmusik eller låtar som inte världen behöver.

Tunga distmattor blir bra ;)

--- Slut citat ---

Ligger ändå något i det DG säger här. Tycker låten funkar som det är nu vad gäller mängd och val av instrument. Speciellt det ganska hoppigt och poppigt medryckande elgitarrriffet i refrängen faktiskt. Alltså: som det är NU - bra, evanescence "distmattor" - jobbiga :) är min ödmjuka åsikt. Klart, musiken skall ju spegla texten...
Alltså jobbigt på samma sätt som en blues kan vara jobbigt efter man lyssnat på.. öh Blondie. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion