Forum > Färdiga produktioner

Caroline & Max - Don't

<< < (4/8) > >>

Emulator:
ja, alltså ta mitt påhopp med en nypa glimt i ögat :) jag gillar alltid dystopisk musik. så är det bara :D

DåligtGehör:

--- Citat från: Emulator skrivet 04.12.2007, 18:24:55 ---
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 04.12.2007, 10:04:33 ---Nej nej nej, inte distmattor. Behåll och förbättra det sound ni har på låten. Annars blir det ännu en av dessa distmattedränkta låtar världen inte behöver. Förövrigt passar en distmatta inte alls med pianot.

Jag vet inte hur oorginellt det eventuellt är då jag knappt lyssnar på pop - Blondie fanns det ett band som hette ja  :huh: - men jag tycker att det är en bra stämning ni skapar. Låten har mer karaktären av ett stycke musik som är skönt att lyssna på i stunden men lite för svårt för att minnas och nynna på sedan, vilket inte gör något alls. Kanske håller den t.om. längre då? Bra men ner lite med refränggitarren.

--- Slut citat ---

ibland har du fel. hört evanescnece? intressant om du kallar det dussinmusik eller låtar som inte världen behöver.

Tunga distmattor blir bra ;)

--- Slut citat ---

Ibland har även du fel enligt musiköverstyrelsen där jag är ordförande.

Tunga distmattor kan vara bra, kan vara olika, även om de ofta tenderar att bli rätt typiska och rätt ospännande och tröttande i pop/rockvärlden enligt musiköverstyrelsen.

Evanescnece tror jag jag har hört. Jo men väl... en mörkhårig kvinna som sjunger och de hade en musikvideo där de stod högt uppe på någon slag sagoborg utklädda till någon slags medeltidsfigurer? Väldigt dramatiskt och väldigt tonår. Orkar inte riktigt känna vibbarna, men visst de är dugliga i sin grej. Jag menar bara att det lätt blir dussinmusik om man härmar dem fast inte låten alls ligger i närheten. Lägga på trygga snygga distmattan som populasen gillar. Nej, ta vara på låtens karaktär osv. istället.

Sålunda talade MÖ och det var gott.

Emulator:
visste inte vatt du är ordförande! då böjer jag mig :)

Men, tonår? näe...eller. skit samma :D

Nu lämnar vi tilbaks tråden! :D

max:
hehe, kul diskussion!

jag provade att ändra EQ på sången och sänka gitarrerna lite i refrängen. Har ni tid och lust får ni gärna ta en lyssning och berätta om ni tycker att det blev bättre :)

Ha det!

Emulator:
men-.--distmattorna då?

;)

skall lyssna sen :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion