Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - Don't
max:
LÅTNAMN: Don't
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 2:30
KOMPOSITÖR: Caroline & Max
PRODUCENT: Caroline & Max
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Hej hej!
Tänkte lägga upp en ny låt som vi gjort. Lite mer ös i denna än förra, tycker nästan det blir lite svårare att mixa då..
I förra låten jag la upp så hade jag komprimerat gitarrerna och sången för lite så jag har komprimerat mer i denna. Kanske för mycket?
Hade varit kul att höra vad ni tycker om låten och om mixen!
Ha det fint!
Edit: Ny mix
Tokai:
Jävligt bra ljud i gurorna!
Rätt mycket Blondie, väl?
Kanske gitarrena går för högt i reffen?
Sången känns lite vass, tror jag.
Sångerskan har en ganska spröd röst som känns lite konstig i denna typ av låt. Varför inte låta henna sjunga en oktav lägre?
Nu har jag lyssnat på låten två gånger och kan inte säga att jag minns mycket av den. Alltså, det finns inget som fastnar, bortsett från gitarriffet.
Men det är rätt bra ändå får man väl säga.
mahan:
Tjo MAx!
Vet att låter gnälligt men : låtinfo alá Kontrollrummet så ser der snyggare ut!
Aber das musik är väldigt snyggt o färdigt! Snyggt arr och snyggt lirat. Och när sången kommer på så låter detta världsklass.
Och allt händer på 2:30, imponerande, hittar inet att såga på, ja utom infon förstås... :P
Jättesnyggt jobb här! :)
h. johan
Harmonica mike:
Munspels lirarna föll direkt.
Men jag reste mig på nio,då sången är alldeles för lågt mixad..Nu har jag ju fått mig nån virre,,
Men mera sång,absolut!! Sågar inget annat,ber om att få återkomma fär skärskådning...
Svinbra låt!
Mvh
Micael
max:
Tack för kommentarerna!
Ska se över sången lite, har nog mixat lite slarvigt där kanske.. nu när jag lyssnar tycker jag också att den är för låg och lite dåligt EQ:ad kanske.
Men jättekul att låten funkar och att gitarrljudet blev bra. Jag fick en Vox Tonelab i födelsedagspresent som jag provade i denna låten och den var precis så bra som man har hört att den ska vara :) Ganska lättanvänd också!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida