Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Var e du

<< < (7/17) > >>

Emulator:
Krister Linder aka lancelot sjäng i dive. erik (homberg? holmgren?) producerade magisk musik ett tag, city of silent wishes, the descent..mm :)

Detta påminner om lite tidigare dive  tycker jag, typ captain nemo, möter vintersaga, möter adolphson&falk, producerat av scocco, insjungen av peps i kostym.

satan sådan bra känsla i falsetten, kul med skånska. Gillar radiorösten "tiden går och läker alla sår". Gillar klangen i produktionen, har faktiskt inget alls all klaga på.

basen är magisk, helt klart. sucker för såna här arr :)

Sedan hur man arrar. Alltså, jag gör nog också mycket så att jag bygger ljudlandskap och stämning först. sedan kommer sången och melodin. efter det så anpassar jag låten ytterligare till melodin och tar bort/lägger till. Denna loop upprepas med ny sån g om så krävs..mer flippande...ny sång...tja. det går nog att göra som man vill, om man orkar och har tid.

en enda liten sak: jag skulle vilja höra sången med en gnutta overdrive. bara lite ;)

Denna låt kommer i mp3spelaren!

Silverpilen:
vekligen kul att läsa alla inlägg, att min vapendragare Micke är en fantastiskt duktig och bred musiker har jag vetat länge och jag är väldans glad att vi hittat tillbaks till varandra när det gäller musikskapande. Själv är jag en musikanalfabet när det gäller den intrumentala biten men en total sucker för slingor och sång, men jag var verkligen inte beredd på all den fina kritiken på sången så det värmer jättemycket och det är rejält bränsle på brasan vad gäller det fortsatta skapandet, stort tack alla, och glöm inte att öppna lucka nummer 1 idag :rolleyes:

Emulator:
jaja, finns det dist under den luckan så öppnar jag väl den då  :rolleyes:

jonnerstone:

--- Citat från: Emulator skrivet 01.12.2007, 12:31:11 ---Krister Linder aka lancelot sjäng i dive. erik (homberg? holmgren?) producerade magisk musik ett tag, city of silent wishes, the descent..mm :)

Detta påminner om lite tidigare dive  tycker jag, typ captain nemo, möter vintersaga, möter adolphson&falk, producerat av scocco, insjungen av peps i kostym.

satan sådan bra känsla i falsetten, kul med skånska. Gillar radiorösten "tiden går och läker alla sår". Gillar klangen i produktionen, har faktiskt inget alls all klaga på.

basen är magisk, helt klart. sucker för såna här arr :)

Sedan hur man arrar. Alltså, jag gör nog också mycket så att jag bygger ljudlandskap och stämning först. sedan kommer sången och melodin. efter det så anpassar jag låten ytterligare till melodin och tar bort/lägger till. Denna loop upprepas med ny sån g om så krävs..mer flippande...ny sång...tja. det går nog att göra som man vill, om man orkar och har tid.

en enda liten sak: jag skulle vilja höra sången med en gnutta overdrive. bara lite ;)

Denna låt kommer i mp3spelaren!

--- Slut citat ---

Tjenare och tack för din otroligt utförliga beskrivning av låten :) Jag skrattade gott när jag läste det.
Där ligger faktiskt lite rördist på sången d.v.s cubase egna DaTube. Kanske ska prova lägga på lite mer av den varan. Om det låter bra  i mina öron så lägger  jag upp en ny version :)

Markus Broberg:
Ojdå:=) Mäktigt och jäkligt proffsigt:=)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion