Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Var e du

<< < (6/17) > >>

Dividend:
Hej und willkommen!

Lyssnar på låten nu. Ni har talang helt klart, onödigt att säga, om ni inte redan är övertygade av de andra. SKånskan sitter. Malmödialekt väl? Är lite osäker på dialekten? :D

Gött jobbat!

Tokai:
Håller inte med DG om att basen är enformig. Tvärtom, det finns en hel del coola basgångar. Men dom hörs för dåligt. Alltså ner med dom låga frekvenserna  och upp med mid är mitt recept.
När jag står i köket hörs sången bra, vilket brukar vara ett tecken på att sången går igenom. Men när jag lyssnar framför högtalare är den för låg. Mysko.
Tycker inte inte låten är så där speciell. Men gillar skånskan. Gillar också känslan i sången.

DåligtGehör:

--- Citat från: Tokai skrivet 30.11.2007, 22:32:04 ---Håller inte med DG om att basen är enformig. Tvärtom, det finns en hel del coola basgångar. Men dom hörs för dåligt.

--- Slut citat ---

Vafalls! En förbrytare  :huh:

Wernborg:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 28.11.2007, 14:08:05 ---
--- Citat från: karl skrivet 27.11.2007, 22:37:14 ---en dynamisk duo....  B) först får jag King Crimsonvibbar av introt men sedan när sången kommer in känns det mer eget för att inte tala om när refrängen kom....riktigt bra...schyssta synthseqvenser och bra att ni sjunger på skånska...bästa jag hört på länge i denna genre...

Allt gott / karl

Edit: Fanns ett 90-talsband som hette Dive eller något liknande, hade en sångare som heter  Chris eller Christer...påminner lite men detta är bättre.......

--- Slut citat ---

Jo det fanns ett band som hette DIVE. Keyboardisten var med i Stockholmsnatt har jag för mig. Dom spelade nån sorts av mysig synthballadmusik.....(uppfann jag precis en ny genre där eller???  :P )
Hade helt glömt bort dom....kanske värt kolla upp på cdon??

Ha de fint

Micke

--- Slut citat ---

http://www.kristerlinder.com/

jonnerstone:
Vi bockar och bugar för er respons, både den positiva och den mindre positiva. Vi ler så mycket så att om vi inte hade haft öron så hade vi inte varit en vacker syn nu :)

Det här är vår första låt tillsammans på många år....men vi jobbar på en ny....hoppas den blir lika uppskattad.

Tack Wernborg för länken. Kul :)

Micke

p.s. Fortsätt gärna att kommentera låten, vi kanske inte svarar lika ofta. Tycker det är lite svårt att veta var gränsen mellan att svara för att man e glad och vill tacka alla  som skriver och bumpning går.

Ha en underbar helg!!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion