Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Var e du

<< < (17/17)

Henric:
Bra låt, snyggt syntintro, bra text - starkt jobbat! :wub:

cykeln:
Snygg produktion - även om jag inte är så förtjust i tunga synthmattor
Tycker sången är för låg - särskit mot slutet
Det som är riktigt bra är refrängmelodin och sången där  :wub:
Ser att du skiljer på kompositör och melodiskapare - så har jag aldrig tänkt att man kan dela upp
Alltid tänkt att den som gjort melodin är kompositör  :wacko:
Texten är väl ingen höjdare - läste den innan jag lyssnade och uppfattade den som en svenkstoppstext -  lite nödrimsaktig  :)
Men som sagt - snyggt är det!

jonnerstone:

--- Citat från: Asti skrivet 25.05.2013, 17:21:52 ---Mycket bra låt! Personligen gillar jag dock "Kvicksand" bättre, den har ett magiskt "lyft" i refrängen!  :wub:
Vad gäller den här låten - den höga tonen vid "Var...." klarar du att sjunga den så högt eller är den
manipulerad mha Melodyne eller något liknande verktyg? Skitsnyggt är det hur som helst!
Min personliga uppfattning är att sången är lite för lågt mixad, speciellt vid "Tiden går...." i slutet.
Men det är jag säkert ensam om att tycka!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Tackar tackar. Tonen Tompa tar är äkta. Det enda jag gjort är att justera ingången på tonen liten då det var en liten otight snabb glidning upp till tonen.
Angående sången i slutet så är sången medvetet sänkt några decibel där för att glida in mer i outromusiken. Det är nog t.o.m så att sången är lite för stark där.

Tack för tyck

--- Citat från: Henric skrivet 26.05.2013, 15:11:48 ---Bra låt, snyggt syntintro, bra text - starkt jobbat! :wub:

--- Slut citat ---

Tackar  :)

--- Citat från: cykeln skrivet 26.05.2013, 20:45:38 ---Snygg produktion - även om jag inte är så förtjust i tunga synthmattor
Tycker sången är för låg - särskit mot slutet
Det som är riktigt bra är refrängmelodin och sången där  :wub:
Ser att du skiljer på kompositör och melodiskapare - så har jag aldrig tänkt att man kan dela upp
Alltid tänkt att den som gjort melodin är kompositör  :wacko:
Texten är väl ingen höjdare - läste den innan jag lyssnade och uppfattade den som en svenkstoppstext -  lite nödrimsaktig  :)
Men som sagt - snyggt är det!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar. Texten är väl inte kanske Tompas bästa men jag tycker ända att den funkar och har en hyffsat hög verkshöjd. Det är ju givetvis en smaksak.
Just på den här låten blev man tvungen att skilja på musikkompositionen och text & melodi. Jag hade haft den här låten liggandes utan sång på hårddisken en längre tid eftersom jag kört fast och inte hittade nån melodislinga som jag tyckte passade. Allt jag gjorde lät trist. Men då ringde Tompa upp mig, han hade nyligen köpt ljudkort och grejer och var sugen på att börja sjunga igen efter ett längre uppehåll, så han frågade mig om jag hade nån låt liggande som han kunde ha att leka med. Så jag skickade den instrumentala version av denna låt som jag hade och efter ett tag fick jag ett mail av Tompa där han sjungit in en melodi och text över min instrumentala version. Jag tyckte melodin funkade perfekt och till sist hade vi en färdig låt som nu också innehöll en melodi och en text, därav seperationen  :)

Så  :)

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion