Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Var e du

<< < (8/17) > >>

Silverpilen:
snart kommer det en ny inspelning med nyinsjungen sång på denna låt, så man kan säga att det är sista chansen att få lyssna på denna tagning. :D. dessutom vill vi ju inte bli bortglömda så här inför best of KR 2007, som vi tydligen blivit nominerade till ?? det vore en ära  :wub:... se detta som en diskret bumbning, hoppas ni inte misstycker. dessutom kanske det finns några nya medlemmar som inte hört den och har vettiga idéer så här inför nästa mixning !!

perrra:
Jag gillar låten skitmycket...

I början trodde jag det skulle formas till en dancelåt, men sen blev det en riktigt mysig chill låt ...

bra proddat, upp med sången, och det är liiiite för mkt skuret i låga register på din sång, men du kanske hade tänkt det så?

riktigt bra iallafall!

/Perrra

jonnerstone:

--- Citat från: perrra skrivet 12.03.2008, 23:50:01 ---Jag gillar låten skitmycket...

I början trodde jag det skulle formas till en dancelåt, men sen blev det en riktigt mysig chill låt ...

bra proddat, upp med sången, och det är liiiite för mkt skuret i låga register på din sång, men du kanske hade tänkt det så?

riktigt bra iallafall!

/Perrra

--- Slut citat ---

Tjenare Perrra

Ja det där med sången har jag nämnt tidigare...det var en slasktagning som inte gick att höja mer utan att få med en massa bakgrundstjafs. Men min käre vän Tompa alias Silverpilen här på KR har sjungit in på nytt med lite bättre kvalité, så jag håller som bäst på med en ny mix.......kommer snart upp här på KR. Men den hårt skurna basen och disten i sången kommer jag att behålla. Det är en smaksak och jag tycker det passar in i låtens annars så snälla sound
Tack för ditt tyckande....uppskattas väldigt mycket.

Micke

Emulator:
En klar favorit.

Disten skall inte tas bort..möjligen mer ;)

Dock har perrra en poäng. Förutom att den ligger lågt så blandar sig sången lite för mycket med bakgrunden. lite mer botten skulle hjälpa det utan att ta bort känslan du letar efter. kolla runt 2-400 Hz typ.

underbar låt annars.

jonnerstone:

--- Citat från: Emulator skrivet 13.03.2008, 00:45:08 ---En klar favorit.

Disten skall inte tas bort..möjligen mer ;)

Dock har perrra en poäng. Förutom att den ligger lågt så blandar sig sången lite för mycket med bakgrunden. lite mer botten skulle hjälpa det utan att ta bort känslan du letar efter. kolla runt 2-400 Hz typ.

underbar låt annars.

--- Slut citat ---

Jag tror nog du/ni kommer att gilla den nya sången....versen kommer per automatik få lite mer bas på sången då den är insjungen med en betydligt bättre mic. Men fortfarande vara ganska skuren i basen utan att för den delen bli lika smal och försvinnande som den är nu....den nuvarande mixningen är som sagt en kompromiss!

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion