Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Var e du

<< < (3/17) > >>

ynot:
mtcket bra sång nivån funkar ju hyffsat tycker jag..
gillar blandningen av skånska o musikstilen ...väldas fin falsett.
sången är helt klar det som bär låten..
nice..

tony

jonnerstone:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 25.11.2007, 00:52:02 ---Skön atmosfär, bra uttryck i sången. Enkla men väl fungerande avslappnade trummor.

Allt är bra... nästan. Basen är på men rätt enformig. Men många människor gillar sådan bas  :) Fast inte jag  :mellow:

Men annars riktigt bra!

--- Slut citat ---

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 25.11.2007, 00:52:02 ---Skön atmosfär, bra uttryck i sången. Enkla men väl fungerande avslappnade trummor.

Allt är bra... nästan. Basen är på men rätt enformig. Men många människor gillar sådan bas  :) Fast inte jag  :mellow:

Men annars riktigt bra!

--- Slut citat ---

Vi tackar än en gång för berömmet och sångaren tackar ynot lite extra för dom fina och värmande orden.
Håller delvis med om basen. Har provat lite andra varianter men det blev pumpande 16:on delar som fick det att sitta ihop på nåt sätt och nu e jag så van så det skulle nog inte gå att ändra. Men tack för synpunkten.

Texten ligger nu också uppe i trådhuvudet

Micke

stajo:
Tjena

Reagerade bara på arbetssättet... jag brukar ju arra efter själva huvudmelodin, menar att arret är till för att förmedla och förstärka huvudmelodin och kan då ju knappast göras före man har melodin. Oj vad jag hade fel då eftersom detta fungerar ju tydligen ypperligt. Med andra ord tycker jag sångaren har fångat karaktären i din bakgrund med sin melodi mkt bra.

Låten är bra, det enda som jag tycker är att det är lite mycket svep. Kanske lite mindre i vissa partier och mer av rösten? En smaksak ju...

Bra jobb!

Harmonica mike:
Hej Jonnerstone och välkommen till ett fantastiskt forum!

Då skall vi se vad du har kokat ihop..

Snyggt intro.Kanske lite långt 48 sek..Skånska - coolt! Alldeles för låg sång!!.Sången är den viktigaste ingrediensen i en låt,och har man bra sång(vilket du har här)så skall den höras mera...Stråk/synt arret som ligger längs med sången kunde sänkas alternativt "lira" lite mer dynamiskt.Nu ångar det bara på i samma volym,typ som det gör på kända populär kanaler på radion..Dynamik i arret vore perfa och högre sång..Vet inte om jag skulle velat ändra på nåt mer..Nu har du lite att bita i,nu skall jag kolla vad dom andra tycker för att se om vi är samstämmiga,så jag inte lurar dig.. :D

En sak till,mixen är ju ganska "reverbig" - men inte sången.Kanske ett midre rums reverb samt lite svans på det skulle göra susen - samt högre VOLYM på densamma.

Mvh
Micael

Burnin Sven:
Håller med dom andra det här är skitbra men sången måste upp ännu mer, fan vad vi tjatar  :D . Välkommen hit
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion