Forum > Färdiga produktioner
Biscuit Barney - Var e du
jonnerstone:
Sådär nu ligger det en ny mix uppe där sången har höjts en aning, blev dock tvungen att lägga på en DeEsser.
Passade även på att tighta till virveln en aning och sänkte syntbasen på stick och outro nån millimeter.
mahan:
Oukkei!
Version två nu, come on, höj sången ännu mer, den e så snygg att den bör vara på fronten! Inte vara blyg sköuning här, let it loose! :)
Och sätt upp texten i trådbörjan så är det lättare att hitta sig i låten.
h. johan
jonnerstone:
--- Citat från: mahan skrivet 25.11.2007, 00:33:30 ---Oukkei!
Version två nu, come on, höj sången ännu mer, den e så snygg att den bör vara på fronten! Inte vara blyg sköuning här, let it loose! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tyvärr blir det svårt höja sången ytterligare. Den är ganska hårt komprimerad eftersom den är insjungen med en handhållen och billig dynamisk mik vilket i sin tur gör att det följer med en massa bakgrundsljud och dom kommer att höras om man höjer ytterligare. Men så fort vi har en skarp sångtagning så lovar jag att trycka upp den lite högre i mixen. Har vi en deal? :D
Texten ska vi dock se till att få upp snarast möjligt........
DåligtGehör:
Skön atmosfär, bra uttryck i sången. Enkla men väl fungerande avslappnade trummor.
Allt är bra... nästan. Basen är på men rätt enformig. Men många människor gillar sådan bas :) Fast inte jag :mellow:
Men annars riktigt bra!
mahan:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 25.11.2007, 00:42:08 ---
--- Citat från: mahan skrivet 25.11.2007, 00:33:30 ---Oukkei!
h. johan
--- Slut citat ---
Tyvärr blir det svårt höja sången ytterligare. Den är ganska hårt komprimerad eftersom den är insjungen med en handhållen och billig dynamisk mik vilket i sin tur gör att det följer med en massa bakgrundsljud och dom kommer att höras om man höjer ytterligare. Men så fort vi har en skarp sångtagning så lovar jag att trycka upp den lite högre i mixen. Har vi en deal? :D
Texten ska vi dock se till att få upp snarast möjligt........
--- Slut citat ---
D E A L !
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida