Forum > Demolåtar

Dividend - The Tank Battle of KURSK

<< < (4/8) > >>

Dividend:

--- Citera ---börjar ju bra med stalin, men sedan vips han borta o enter hitler. nej! väv ihop de dårarna en liten bit i mitten!
--- Slut citat ---

I mitten??? Av låten? Vad menar du nu? (Jäpp fortfarande uppe här, tror nån la centralstimulantia i min drink)

--- Citera ---Sen tycker jag att mjuka stråkar och hårda horn ör lite missvisande. ett piano kan uttrycka allt. likaså kan stråkar vara alltifrån romantiska, varma till hotfullt elaka och kalla.

Mer stråkar skulle funka även i början.
--- Slut citat ---

Naturligtvis håller jag med dig om allt du säger, speciellt om pianot. MEN! För mig är 30 franska horn som spelar något repetitivt en symfoniorkesters motsvarighet till ett deathmetal-riff! SPeciellt när de går långt ner ackompanjerade av tromboner och trumpeter. Därför jag menar att franskt horn är det "hårdaste" klassiska instrument som konstruerats. och VISST fioler kan uttrycka hårdhet genom att spela frenetiskt, men det vanligaste är ändå glidande smekfulla toner.

--- Citera ---mer filmiska inslag välkomnar jag också, i mitten kanske? och slutet.

kyrkorgel kanske eller begravningstal....hum.

Om du vill göra en poäng till så ta något av churchill....
--- Slut citat ---

Vi talade om detta tidigare . (Filmiska inslag)  Jag vill lägga till Sabatons "ATTERO DOMINATUS - BERLIN HAS FALLEN" på slutet..  :lol: Kanske uppläst av mig (jag kan föra tal som en president  :lol: .... Eller öht något om att berlin har fallit.

hmm. Fler förslag? Skall fundera på Mikes och din önskan om fler violiner!

--- Citera ---pampigt och skitbra gjort!
--- Slut citat ---

Danke, danke!

/Per

1up:
Får Warcraft-vibbar! :) Härligt mäktigt stycke! Ryste där i början när Hitler? talar! Vilken tonart går låten i?

Snyggt pianoreverb.

Åsa:
...du har en otrolig förmåga att få fram det pampiga samtidigt vackra i ett stycke.. för det är ju ett stycke detta. Jobba på att få in din musik i filmbranschen.. om du inte redan är där  :)

stajo:
Snyggt uppbyggt, stycket ligger väldigt högt på din topplista enligt mig.
Pianot är mkt bra, men du sitter alltså och skriver in not för not??
Blir väldigt pampigt, gott

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 16.04.2008, 18:26:21 ---Får Warcraft-vibbar! :) Härligt mäktigt stycke! Ryste där i början när Hitler? talar! Vilken tonart går låten i?

Snyggt pianoreverb.

--- Slut citat ---

Alla vita tangenter + A# utgör skalan ;)  Har kunnat vad tonarten hette....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion