Forum > Demolåtar
Dividend - The Tank Battle of KURSK
Light Head:
"Gallopperade piano", aldrig hört om det?? Det var någon österrikare som började med ett litet försök att skapa en ny spelstil 1756-1757. Hans tanke var att bli ihågkommen och bevisligen så har han inte blivit det, av alla...
Inledningen är riktigt tydlig och förklarar för lyssnaren direkt vilken stämning det var vid Kursk. Det är pampigt och ödesmättat, till och från blir det väldigt medryckande.
Kan hålla med om att jag inte riktigt får in det där kantslaget (eller vad det är).
Jäkligt bra är det i vilket fall!
Dividend:
--- Citera ---"Gallopperade piano", aldrig hört om det?? Det var någon österrikare som började med ett litet försök att skapa en ny spelstil 1756-1757. Hans tanke var att bli ihågkommen och bevisligen så har han inte blivit det, av alla...
--- Slut citat ---
Aha, ni menar när pianot låter Mozart? Ok, då fattar jag.
--- Citera ---Inledningen är riktigt tydlig och förklarar för lyssnaren direkt vilken stämning det var vid Kursk. Det är pampigt och ödesmättat, till och från blir det väldigt medryckande.
Kan hålla med om att jag inte riktigt får in det där kantslaget (eller vad det är).
Jäkligt bra är det i vilket fall!
--- Slut citat ---
Ja vad skall jag göra med kantslaget, och ungen som snackar på slutet? Njä, det blir för sentimentalt med en unge. Men kanske med en explosion efteråt, men då blir det sjuk humor av det hela :blink:
Letade unge-ljudfil på nätet med inget.
Kul att du gillade denna också!! :D
Pwayne:
Klart filmiskt och rösterna i början skapar en startstämning som hjälper till att slå an tonen. Riktigt snyggt pianolir!!
Jag har ju tidigare snackat "samplade instrument" men här störs jag faktiskt inte lika mycket.
Bra och snyggt jobb Dividend! :) :) :)
Dividend:
Jag lirar inte piano! Jag sätter noter! :angry:
Men tack iallafall hehe :D
Emulator:
lyssnar lite.
börjar ju bra med stalin, men sedan vips han borta o enter hitler. nej! väv ihop de dårarna en liten bit i mitten!
Sen tycker jag att mjuka stråkar och hårda horn ör lite missvisande. ett piano kan uttrycka allt. likaså kan stråkar vara alltifrån romantiska, varma till hotfullt elaka och kalla.
Mer stråkar skulle funka även i början.
mer filmiska inslag välkomnar jag också, i mitten kanske? och slutet.
kyrkorgel kanske eller begravningstal....hum.
Om du vill göra en poäng till så ta något av churchill....
pampigt och skitbra gjort!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida