Forum > Demolåtar

Dividend - The Tank Battle of KURSK

<< < (2/8) > >>

Llauma:
Håller med pirateKING.. Stycket skulle passa utmärkt som stämningsförstärkare i en mörk och ödesfylld del i en film. Håller även med om den galopperande takten. Den känns inte helt rätt i sammanhanget. Dock är jag ruskigt imponerad av stämningen du fått till. Stämningsmässigt är låten kanske det bästa du gjort. Du får kränga låten till ryssarna om de gör en film om slaget vid Kursk

dede:
Tillräckligt bombastiskt för mig mig! :lol:
Jag skulle kunna ha tänkt mig ett barn som läser upp en dikt i det lite lugnare mittpartiet. Bara en fyra rader eller så. Vad tror du? I slutet öppnar sig samma möjlighet. Men eftersom du "filmljud" (ja StalinHitlertalen vad ska man kalla det) i början tycker jag du ska ha något "filmljud" i outron oxå.

Dividend:

--- Citat från: dede skrivet 07.03.2007, 23:05:24 ---Tillräckligt bombastiskt för mig mig! :lol:
Jag skulle kunna ha tänkt mig ett barn som läser upp en dikt i det lite lugnare mittpartiet. Bara en fyra rader eller så. Vad tror du? I slutet öppnar sig samma möjlighet. Men eftersom du "filmljud" (ja StalinHitlertalen vad ska man kalla det) i början tycker jag du ska ha något "filmljud" i outron oxå.

--- Slut citat ---

Hehe, jo får hitta ett inspelat barn nånstans  :D

Llauma: tackar.
Equality: Tack.
PirateKing: Tack ;) Skall kolla virveln

Dividend:
Bestämde mig för att svara mer utförligt, lol när ni tagit tid och ge utförliga kommentarer!

--- Citat från: equality skrivet 07.03.2007, 20:50:22 ---Låter ju väldigt sovjetiskt tungt rakt igenom. T o m reverbet har du fått till som en från en gymnastiksal från Sovchosen.
Jag tycker det är suveränt. Stundtals som en pianokonsert från en av de gamla stora mästarna. Filmiskt som tusan och uppfattar dig allt säkrare i denna svåra genre.

--- Slut citat ---

Tack! Skönt att jag inte faller tillbaka på kinesmusik, om jag anstränger mig  :D

Dividend:

--- Citat från: Llauma skrivet 07.03.2007, 21:41:59 ---Håller med pirateKING.. Stycket skulle passa utmärkt som stämningsförstärkare i en mörk och ödesfylld del i en film. Håller även med om den galopperande takten. Den känns inte helt rätt i sammanhanget. Dock är jag ruskigt imponerad av stämningen du fått till. Stämningsmässigt är låten kanske det bästa du gjort. Du får kränga låten till ryssarna om de gör en film om slaget vid Kursk

--- Slut citat ---

Llauma och pirateKing:

Nja, det galopperande pianot? Vad menar du då??? Det är ju bara för att låta som en rysk mästare ;)

Jag kan ju inte spela piano egentligen :( och uttrycket "galopperande piano" har jag aldrig hört")

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion