Forum > Demolåtar
mahan - MISS YOU flyttad till färdiga
mahan:
TAckar tackar obugar o båkkar! :)
EQ:
Kul att arret gillas, antalet spökslag e tillsvidare oräknat, men kan väl kolla uppdet, intressant observation iofs. Ska kolla om det finns utrymme att "ta tillbaka" intropianot på nåt passligt ställe. :)
Emu:
Ja se trummor ja, i ärlighetens namn så är jag överraskad av mottagandet av mina truminsatser, det är ju bara frågan om att pyssla lite med bitarna i trumspårets midi-editor. Det kan ju alla, gäller ju förstås att få dom rätt och det kan ibland ta lite tid. Otajtheten vid 2:48 snyggt noterat av dina öron, skall kolla vilkendera som får sparken denna gång, gitarristen eller trummisen! :D
Och icke dum idé detdär med cello med zero komp, skall testa på det!
Dividend:
Ha haa, just det, varför ta risken att åsamka sig brännskador när det finns lättare sätt! :lol:
Och jo, det kommer nog att uppenbara sig några låter till innan julbuuben anländer. Men måste ju jobba med dessa halvfärdiga först. Men visst tusan e de snyggt med CD skivor trots allt, dom kan man ju ha synliga i bokhyllan, gammalmodigt kanske..... I am! :)
Tony:
Kul att det gillas, skall ju skruvas på denna en hel del enligt både dina och andras goda råd! :)
Analog synt, jovisst har jag en sån, utlånad sen många år dock, en JUNO 60, god grej från gamla tider.
HAr ju glömt allt med synthar, när gitarrerna steg in i mitt liv, bör väl tänka om här I guess.
Jo vännen, dina öron måste nog vara deltidsinvalidiserade om de icke uppfattar det falska, men det ska tas om i varje fall, så beställ inte tid till öronkliniken ännu! :lol:
Tackar grabbar för lyssning och snygg feedback! :)
h. johan
mahan:
TJOHEJ!
Och BUMPfadderallanlei på er alla.
Har nu sjungit om allt på nytt, skruvat på nivåerna, breaket startar nästan från noll och ny mixning, allt enligt edra önskemål. :D
So shoot, but don´t kill!
h. johan
Wernborg:
Otajtheten är borta nu. Skönt.
Fortfarande slitningar mellan lead och kör på sina ställen.
Du har en fantastiskt fin ton på höjden i rösten förresten.
Vill ha sången närmare i mixen. (Mindre mängd reverb)
Att du går ner till noll i breaket är effektivt, men jag tycker du tar för lång tid på dig att komma tillbaka in i matchen.
Får man en version till tro?
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.11.2007, 18:57:50 ---Otajtheten är borta nu. Skönt.
Fortfarande slitningar mellan lead och kör på sina ställen.
Du har en fantastiskt fin ton på höjden i rösten förresten.
Vill ha sången närmare i mixen. (Mindre mängd reverb)
Att du går ner till noll i breaket är effektivt, men jag tycker du tar för lång tid på dig att komma tillbaka in i matchen.
Får man en version till tro?
--- Slut citat ---
Thankx Wernis!
Det du begär ska väl inte vara omöjligt, bara att ratta till lite, kanske.... :rolleyes:
Lovar inget men ska försöka hinna, när du ber så snällt, och julen står på dörren! :wub:
Alltid snyggt med feeden, tackar för den!
h. johan
mahan:
Kör på Wernis begäran, alltså litar 120% på hans kommentarer, en ny versiopn med avkortad mellandel och betydligt minskad delay på sången.
Hoppas ju smånimgom att få slänga detta på "färdiga" sidan, lixåm ställa in den i arkivets bortglömda vrår! :D
BTW, KR:s arkiv innehåller en massa topplåtar, bara som en vink för nya medlemmar.
H. JOHAN
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida