Forum > Demolåtar

mahan - MISS YOU flyttad till färdiga

(1/6) > >>

mahan:
Jou gott folk.
För att hålla långtråkigheten borta så kör vi igen! :D
En låt som bottnar sig på en melodi o text av vår vän Spacetrucker och som vanligt fick jag fullmakt att fixa den på mitt sätt. Sången e lite trevande kanske och nivåerna lite flummiga men vad tycks o trycks om ideén?

LÅTNAMN:             MISS YOU
ARTIST/GRUPP:      mahan
GENRE:                 SlowPop?
LÅTLÄNGD:            5:10
KOMPOSITÖR:        mahan / Spacetrucker
TEXT:                   mahan / Spacetrucker
EV. MEDVERKANDE: Spacetrucker på midiCello
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

ÄR NU FLYTTAD TILL FÄRDIGA. STORT TACKK TILL ALLA SOM ORKAT TA DEL AV UTVECKILNGEN AV LÅTEN! :)

HÄR HITTAS LÅTEN NU!

Wernborg:
På plussidan:
Stor och fluffigt arr. Fantastiskt fina trumprogrammeringar. Snygga spökslag och fills.
Bra körarr med reservation (se minussidan)
Raden remaiiiiiiiiiiiiiiin är kanonsnygg.
Violin(?)-solot var oväntat och lät rätt kul.

På mittemellansidan:
Kompositionen, som inte är nån brottarhit direkt, men det funkar.

På minussidan:
Sången behöver mer jobb. För falsk nu tycker jag. Både lead och kör.
Stundtals är det ganska otajt också. Nog främst kompgitarren.
Gitarrsoundet hade jag försökt öppna upp lite. Känns lite instängt nu.

Ett tips som jag brukar praktisera är att ha HÖG lyssningsvolym på trummorna när man spelar in för att få det så tajt som möjligt. Distgitarren i versen som plockar lite kan du slopa helt.
Lite delay på plockgitarren skulle göra susen.

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 14.11.2007, 21:59:17 ---På plussidan:
Stor och fluffigt arr. Fantastiskt fina trumprogrammeringar. Snygga spökslag och fills.
Bra körarr med reservation (se minussidan)
Raden remaiiiiiiiiiiiiiiin är kanonsnygg.
Violin(?)-solot var oväntat och lät rätt kul.

På mittemellansidan:
Kompositionen, som inte är nån brottarhit direkt, men det funkar.

På minussidan:
Sången behöver mer jobb. För falsk nu tycker jag. Både lead och kör.
Stundtals är det ganska otajt också. Nog främst kompgitarren.
Gitarrsoundet hade jag försökt öppna upp lite. Känns lite instängt nu.

Ett tips som jag brukar praktisera är att ha HÖG lyssningsvolym på trummorna när man spelar in för att få det så tajt som möjligt. Distgitarren i versen som plockar lite kan du slopa helt.
Lite delay på plockgitarren skulle göra susen.

--- Slut citat ---

Jättetack för denna kommentar Wernis! :)
Verkligen utförligt och med omtanke benat!
Ska ta en allvarlig diskusion med solisten, japp, tror jag sparkar honom utan diskusion! Och leadgitarristen får gå med samma dörröppning! :D
FAktikst skitknepigt att få det tajt, tyckte ju det var kalas när jag slängde upp det men märker ju nu att att att....
Nåväl, med så snygg feedback ska det väl ta sig!

TACK! :)

h.   johan

Harmonica mike:
Jaha Johan,då var det dags igen :P Shit vad du är produktiv!

Hur låter det här då? Ja lite höga acke guror tills det drar igång, bättre då.Sången inte så dum,kanske lite låg bara..Nä nu hörde jag ,Wernis har rätt.Det sliter lite mellan stämmor och lead.Lätt fixat.Skit bra låt! Stråket gick hem här,man är ju så van med dina guror så det bröt av lite i en positiv riktning,så även pianot..

Se över acke guran generellt,den är lite växlande i volym.Komprimeringsapparatur på.
Det var allt för denna gången.Next version..I´m waitin´.. :D

Mvh
Micael

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.11.2007, 01:06:32 ---Jaha Johan,då var det dags igen :P Shit vad du är produktiv!

Hur låter det här då? Ja lite höga acke guror tills det drar igång, bättre då.Sången inte så dum,kanske lite låg bara..Nä nu hörde jag ,Wernis har rätt.Det sliter lite mellan stämmor och lead.Lätt fixat.Skit bra låt! Stråket gick hem här,man är ju så van med dina guror så det bröt av lite i en positiv riktning,så även pianot..

Se över acke guran generellt,den är lite växlande i volym.Komprimeringsapparatur på.
Det var allt för denna gången.Next version..I´m waitin´.. :D

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Har lite väl mycket på gång just nu, stupid me! Och i morn ska kjag på arbetsresa till Tallinn på ett par dar, så kan dra andan från studionen stund, fan håller ju nästan på att bli stressad! :D Näemen, tackar för feeden Micael, låtideén funkar då så nu ska det skruvas och tas på nytt lite grejs, så nästa verre blir värre! :lol:

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion