Forum > Demolåtar

Wernborg - TIME PASSES BY - Version 2 - Mer 70-tal än Powerballad nu???

<< < (5/9) > >>

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 14.11.2007, 00:52:06 ---Klart njutbart och kanske är det stilbrott att frångå den genomblöta ljudbilden så reverbet är nog "politiskt" helt korrekt.
Lite Princehållet ibörjan och sedan mer konventionellt. Gillar dimackordet i pianointrot, inte ofta hörd nuförtiden. Låter väldans
snällt och gillar nog bättre din mer elaka sida men alltid impad av den bredd många visar upp här på forumet.

--- Slut citat ---

Hehe, jag som tänkte ta bort dimackordet för att det var för "töntigt". Tror jag behåller det nu. Kul att du hörde Prince i denna, jag hör lite också...

Tack för lyssning och kommentar.

Wernborg:

--- Citat från: dede skrivet 14.11.2007, 03:00:46 ---Nån av oss är definitivt mogen för behandlingshem. :ph34r:

--- Slut citat ---

Å jag vet vem.  B)

dede:

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.11.2007, 23:30:34 ---
--- Citat från: dede skrivet 14.11.2007, 03:00:46 ---Nån av oss är definitivt mogen för behandlingshem. :ph34r:

--- Slut citat ---

Å jag vet vem.  B)

--- Slut citat ---
Gud hjälpe mig! Jag behöver nog mer än en elchock innan jag uppskattar denna genre! Annars lyssnar jag mest på Thores greatest hits och japansk hårdrock för närvarande. :D

Wernborg:

--- Citat från: dede skrivet 15.11.2007, 23:48:16 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.11.2007, 23:30:34 ---

--- Slut citat ---

Å jag vet vem.  B)

--- Slut citat ---
Gud hjälpe mig! Jag behöver nog mer än en elchock innan jag uppskattar denna genre! Annars lyssnar jag mest på Thores greatest hits och japansk hårdrock för närvarande. :D

--- Slut citat ---

Ähh, du vet hur det är. Ränderna går aldrig ur riktigt. En och annan smörhårdrockslåt kommer ur en helt omedvetet, det var ju ändå det jag genomled högstadiet till i början på åttiotalet.  :lol: Fast till skillnad från dig så gillar jag det. I smyg. Så det kanske är jag som ska elchockas trots allt.

Ps. Härlig att ha dina oberäkneliga kommentarer tillbaka förresten. Long time no see!

1up:
Ofta blir det bäst när det går snabbt. Allt flödar fram med känsla snarare än tankeverksamhet.

Låten är jättefin. Tycker prodden är skön. Saker kan ju allt få låta 80-tal även om det är 2007. Finns skön grej i att prodda som det lät förr.

Allt funkar ju i låtbygget. Imponerad av strukturen. Lite balansering av ljuden så skiner den mer än majorns nyputsade kängor! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion