Forum > Färdiga produktioner
Mahan & Equality - Följas Åt
equality:
Harmonica mike: Tack som f för all stöttning och tålamod HM! Vårens Vindar finns som "stenkakeinspelning" här http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3318554&q=hitsmalmbe: Tack som tusan, godkänner även du mixen (i stort) tar jag det som ett stensäkert tecken. Passar på att tacka även för det arbete du har lagt ner och lägger ner på det här forumet som jag faktiskt tycker är BÄTTRE och trevligare än det gamla på studio.se.
idf: :lol:
stajo: 6 versioner !? :wacko: Helt sanslöst! Tack även till dig att du orkat förlja alla turer. V V skulle jag gärna spela om helt och hållet men det finns partier på pianot och synthen som jag inte vet om jag skulle sätta idag. Skulle dock gärna vilja testa ett samarbete med dig om det om du vill. PM:at dig.
stajo:
--- Citat från: equality skrivet 10.03.2007, 04:23:33 ---Harmonica mike: Tack som f för all stöttning och tålamod HM! Vårens Vindar finns som "stenkakeinspelning" här http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3318914&q=hi
tsmalmbe: Tack som tusan, godkänner även du mixen (i stort) tar jag det som ett stensäkert tecken. Passar på att tacka även för det arbete du har lagt ner och lägger ner på det här forumet som jag faktiskt tycker är BÄTTRE och trevligare än det gamla på studio.se.
idf: :lol:
stajo: 6 versioner !? :wacko: Helt sanslöst! Tack även till dig att du orkat förlja alla turer. V V skulle jag gärna spela om helt och hållet men det finns partier på pianot och synthen som jag inte vet om jag skulle sätta idag. Skulle dock gärna vilja testa ett samarbete med dig om det om du vill. PM:at dig.
--- Slut citat ---
skickade pm, faktiskt två för i det andra talade jag om att jag precis skickat pm... :ph34r:
Fick för mig att jag redan befann mig i tråden och gjorde det jag gör nu :wacko:
equality:
HM:Sorry länkade till fel låt förut. Vi hörs. Nu rätt: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3318554&q=hi
Stajo: Najs, najs. Hörs.
DåligtGehör:
Du har gjort ett bra arr på den definitivt! Jag tycker om att lyssna på den här och ibland har din röst ett väldigt starkt uttryck.
Ljudbilden känns överlag bra och njutbar, men det finns små tendenser...
Mellan 0:48 - 1:55 känns rösten något svag i förhållande till andra instrument. Lite väl hög nivå här på en del av el.gitarr insatserna. Skulle vilja den mer smygande i bakgrunden vilket den är ibland och ibland inte.
Hmm... congas ner lite tror jag.
Trots att basen ligger högt i nivå tycker jag oftast det är svårt att urskilja vad den spelar. Lite distinktare, lite mer kontur utan att bli kall och hård.
Men det är smågrejer och jag har en rätt enkel lyssning i lurar.
equality:
DG: Tack för som alltid en nogrann genomgång. (Skall försöka bli lika heltäckande analytisk när det gäller dina låtar så småningom ;)) Det är oftast så om man känner det minsta tvivel inför nånting men ändå lämnat de så är det du som luskar rätt på detta och man får farhågorna besannade. :P Lärorikt! Så blev det nu också och jag känner igen samtliga synpunkter du lämnar.
Sången: Ändå höjdes rösten ett par-tre dB när de andra instrumenten kom in och jag ville undvika att göra skillnaden i nivå alltför markant...
Congasen: något påträngande i tonen ffa tycker jag. Var inte heller tänkta solo från början av emser.
Basen: Jobbade rätt mycket med att hitta "rätt" basljud och blev bara den gamla favvon, kontran kvar. Försökte också få den att låta mindre murrig genom att höja diskanten för mer anslagsljud. Uppenbarligen finns en del kvar där att göra.
Tack återigen! Lämnar denna nu men tar med mig synpunkterna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida