Forum > Färdiga produktioner

Mahan & Equality - Följas Åt

(1/19) > >>

equality:
Låt: Följas åt
Inspelningsår 2006
text: e
musik: e
medverkande: emser på congas och trummor
längd: 03:54
säkert nåt jag glömt: ?

Skruvat på denna och tjatat om mixen åtskilliga gånger på gamla forumet. Fick faktiskt lovord av Mikael Wiehe för denna med en ganska utförlig motivering.  :rolleyes: Förpliktigar till en extra insats vid mixerbordet. Fick kritik för att den var för plottrig på förra stället och sanerat lite. Skulle gärna vilja krama ur era sista synpunkter (eller säger man "karma ur" här?) om nån orkar.

------------------------------------------------------------------------------------------------

100328 Ny version med Mahan på bas och bas och trummor: http://www.box.net/shared/3dks7ctrsk

Text:

Följas åt

När världen omkring dig rämnar av bekymmer
Och nattens svala tystnad ingen vila rymmer
När sorgen inte avbryts av en stillsam gråt
Då vill jag fråga dig om vi, om vi kan följas åt

När grannen pekar finger åt alla fel du gjort
Och han som sa ”jag ringer” stack till okänd ort
Och ingen tröst du finner fast du spelar låt på låt

Det sägs det finns en mening med allt som sker
Men har man då vandrat i vårt kvarter
Då vinden vill väl när marssolen ler
Så se upp för den istapp, som faller ner

När koltrastens visa förklingar i moll
Och han som var din broder står vänd åt annat håll
Och du gör dig hellre illa än att du säger förlåt

Minns vi samlade ved på en vindpinad strand
Och tände en eld på det som hade flutit iland
Vi gav varandra löften i värmen från den brand
Som aldrig nånsin slocknar trots att jag släppte din hand

Harmonica mike:
Tjena.
Får väl erkänna att jag lyssnade på låten nyss när jag var på stan å fikade..Jag har den i bilen.
Vilken version det är av dom,det vet jag inte..Det har ju blivit några stycken. :D

Då lyssnar jag på den senaste då..

Den versionen som jag har skiljer sig lite från denna.Här kommer bas och trummor in lite senare,gillas helskarpt! Jag hittar inget att slå ned på,det är mycket bra mixat arrat å lirat..
Möjligen är basen lite hög när den kommer in vid 2.19..det är det enda jag reagerar på.
Slutet snyggt på denna versionen!
Gör nu inget mer i mixen,förutom att korrigera basen:Kolla den överlag -den ligger lite tungt här och där.Men det är bara en pytte liten sänkning som behövs,ljudet är bra i den.

Då väntar jag på den korrigerade finalmixen,sedan så lägger jag in den i min mapp för andras färdiga alster.
Denna skulle jag vilja sjunga offentligt det kan jag lova dig.Funderar på att börja repa med polarna igen..

Tack för en mycket behaglig lyssning E.

Mvh
Micael

equality:
Tack så jättemycket HM!  :D Tror problemet med att mixa i lurar är just att man gärna vill dra upp basen.
Lägger en sista hand på den ikväll och skickar den till dig. Menar du att ni vill lira denna i bandet!? Fan, vad kul! 
 :wub:

Harmonica mike:
Ja grabbarna är på mig hela tiden om att börja lira igen.Men då blir det på mina villkor,egna låtar.Jag börjar ju ha ett gäng.Följas åt platsar definitivt.Vet ju inte på för hand om vi kan göra den rättvisa,blir det inte bra så kommer den aldrig utanför replokalen..Men du kanske får en liten fanbase i trapphuset där vi har lokalen..

Däremot så är jag noga med stim rapportering på andras låtar,så kör vi den offentligt nån gång så skickar jag in rapporten.Du har en bra låt som förtjänar att avnjutas av folket.

Mvh
Micael

skivan:
Jätte fin låt! Älskar ditt rena gitarrsound. Får man fråga hur du fått till det?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion