Forum > Demolåtar

equality - Stigar 6

<< < (11/23) > >>

equality:

--- Citat från: Emulator skrivet 21.11.2007, 01:42:16 ---full av beundran för en fantastisk visa.
suverän text, helt mållöst här just nu.
Nå, till kritik då:
jag kan uppfatta sången som "nära men ändå långt borta" den ligger väligt närma, men utan att vara tydlig? kanske krockar den med något..vet ej.
Sedan rent sångmässigt kanske du kan klämma i lite extra på några ställen, lite mer dynamiskt.
Men bara petitess.
saknar inget, detta är jättefint.

--- Slut citat ---

Nära och ändå långt borta är för mig en träffsäker iaktagelse. Mer eller mindre medvetet skulle ville jag nog ha det så men ska testa en ny sånginsats. Tack för fina ord verkligen!

equality:

--- Citat från: SYNTH skrivet 21.11.2007, 22:02:00 ---Var ju en skön mysig låt har knåpat ihop bravo snyggt equality! B)

--- Slut citat ---

Tack SYNTH! Kul att denna tycks ha gått hem.  :)

equality:
Ny version med en del instrument uppe. Tacksam comments om det funkar? Särskilt rytmsektionen är jag fundersam kring men även reverb och flöjt och fela.
Glad advent.

DåligtGehör:
Njaäjanjejanje

Jag tycker allt fungerar väldigt fint utan just handtrummorna inkl. congas. Dels ligger det lite för högt. Men mer allvarligt är att rytmfigirerna inte känns rätt för låten. Bl.a. för mycket på handtrumman. Sedan när även trumsetet kommer in så fungerar hela rytmpaketet ännu sämre med gitarrkompet och det finns inte längre något som tydligt leder låten.

1up:
Congas:  B) Fina! De känns liiite stressande lätt malande i längden. Men inte så farligt. Men är bra att skriva. Får se vad andra tycker också.

Fela:  :wub:

Flöjt: Låter fin, det är mest ljudbilden som skulle tjäna på att bli ljusare. Lite närmare centrum-panorering också, närmare felan?

Tamburin? Ljudet är bra. Något med den övriga rytmen gör att tamburinen känns som den sackar rytmen? Köra tamburinen dubbelt så snabb?

Trumgroovet som kommer när låten nästan är slut skulle gärna få komma in tidigare. Det gör att allt sitter ihop. Tokbra groove! :) Congasena ändras deras rythm? De sitter som gjutna från och med att de andra trummorna gör entré.

Gitarrslidesgnisslet mot slutet = effektsökeri? I så fall tycker jag låten är så mjuk och fin i övrigt så den står hur stadigt som helst även utan det.

Crashen på slutet sänk gärna den i nivå en aning. Så blir vättarna

glada.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion