Forum > Demolåtar
equality - Stigar 6
equality:
DåligtGehör: Inte det? Kanske går att glesa rytmfiguren något. Tycker dom tassar på rätt försynt jag har svårt att förstå att de skall vara för starka?
Jo men trummorna leder låten på slutet. ;)
ettup: Ja. Behöver varieras mer. Diskantfattigt? Bara att essen blir så jobbiga då. Eller menar du ngt diskantigt instrument typ klockspel eller nåt? Har lite svårt för det men förstår ändå vad du menar. Kul att du gillar trummorna! Ja lite sent kanske men svårt att se var de passar annars om man inte komponerar om... :wacko:
Känner också att nåt sackar vilket är "omöjligt" då jag tajtat efter metronom till tänderna -_- :). Fattar inte vad det är... Nej inget effektsökeri det är faktiskt en bil som kör förbi mitt fönster alldeles i slutet vilket ju är förbaskat! <_< Tackar särskilt för vättarna! :D Tänkte ändra texten till "inga kråkar kraxar värre..." Går ju inte nu. :)
1up:
Lite basigt/disktantfattigt på flöjten alltså. Endast flöjten! Den skulle tjäna på lite ljusa ljudbild tycker jag spontant.
Vättarna är glada, du är glad, jag är glad. God Jul! :)
cykeln:
Fiol och flöjt tillför en dimension till låten, särskilt i det instrumentala mellanspelet som med det blivit ännu bättre!
Kanske tysta tamburinen under det?
Felan skulle kunna komma in lite tydligare tidigare i låten?
Rytmsektionen är jag mer tveksam till. Låter iofösig bra men kanske något mekanisk och är osäker om rytmen riktigt går ihop med låten.
Du är dock något på spåren .. det blir grymt när du hittar rätt.
equality:
1up: I see. Bra tankar, thnx. Yes nu är vi glada. :D
cykeln : Tack för bra feedb! Kul att du hör förbättringar. Behöver lite distans till denna men tror jag vet vad som skall ändras nu.
mahan:
Jou EQ!
HAr lyssnat på denna flere ggr och samtidigt åxå lyssnat på verre nr3, och gillar den tidigare bättre.
Nu låter supersnygga acken mera avlägsen och en hel del för mycket reverb på den åxå.
OCh trummorna på slutet.... kan hålla med Cykeln att dom inte riktigt passar in, det låter maskin när allt det andra är gjort med hjärta!
Tycker fortfarande att acken o sången ska ha huvudrollen, nu täcker felan in acken i mellanspelet.
Ush vad denna kommentar blev sur,
låten e ju härlig, gillar helt enkelt den tidigare verren bättre, och det får jag väl :rolleyes:
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida