Forum > Demolåtar
equality - Stigar 6
equality:
LÅTNAMN: Stigar
ARTIST/GRUPP: eq
GENRE: trubadurköret
LÅTLÄNGD: 5:15
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Två nya mickar som testats ordentligt i helgen. Lägre ingångsnivåer (brus!) men klart bättre ljud tycker jag. Trabadurköret igen. En de sång- och gitarrmissar. Tacksam synpunkter och tips. Trumman skall varieras mer. Ska det vara nåt solo? Mer pålägg. Funkar basliret?
Nu funkar min ordinarie länklåda igen :) Kan vara lite slö att ladda ner men spelaren är hyffsat snabb.
18/11 Nu version med tightare gitarr förhoppningsvis och några småändringar i övrigt.
Stigar 3
12/12: Ny version med andra soloinstrument och torrare mix.
Stigar6
DåligtGehör:
Det är möjligt att mickarna är bättre men den samlade ljudbilden otydlig/odistinkt och lite grötig trots rätt få instrument. Får rätt svårt att uppfatta vad t.ex. basen gör. Rösten känns väldigt bred och uppfyllande. Lite som att det gäller överlag att det inte finns plats för allt.
Låten i sig tror jag man kan få att låta riktigt bra. Ibland dock lite väl mycket som händer ala E. Ingen större skillnad mellan mellanspel och vad som händer för övrigt - bara lite mer av samma om man hårdrar det. Arra lite mer nogrant och skapa mer variation samt rum för instrument och röst.
Trummorna? Ja, vad skall man säga. De är där. Mycket mer än så är det väl inte. Får mig inte att må illa gör mig inte lycklig men vad kan man begära. Men droppa gärna den för låten väl högt stämda virvlen.
equality:
Tackar DG! Var nog för nära micken när jag sjöng in detta för att inte störa grannarna. Man kanske skall ha ett nytt mellanspel? Eller ett som bryter av från det första? Men jag vill inte droppa den figuren. Tycker den är en grundpelare i låten. Försökt att variera med två stick iaf men visst det kanske blir lite plottrigt? Tog ändå en något större virvel men håller med dig den ligger nog högt i diskanten. Kanske ger inte SC:s upplösning riktig rättvisa åt ljudbilden ändå. Får väl köpa en server för alla låtar... :D :wacko:
edit: stavning
Emulator:
visst är det låten jag fick preview på ?
Mejla mig en mp3a så lägger jag upp den på perfectbounce.se !
ska lyssna oxo....återkommer :D
mahan:
En absolut härlig låt, med ackelir o bas som bara EQ kan!
KR:s egna trubadur med stora T!
Testa ett drag utan trummor, kanske bara typ en moraklockas ticktack el liknande. Nu hänger det ett kantslag i rytmsektionen längs låten som låter lite mysko.
Helst lyssnar jag på denna typs mysmusik utan trummor, unplugged, för att ditt skickliga ackelir räcker fint! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida