Forum > Demolåtar
equality - Stigar 6
equality:
Tightare gitarr och del småändringar gjorda. Tog bort trumversionen...
Harmonica mike:
Tjena.
Version 3 då:
Ja du eq,denna behöver inga drums.Låter hur bra som helst.Körde lite distans lyssning,för att få lite känsla av att "jag lyssnar på musik medans jag sysslar med annat",kom på mig med att jag stannade upp och bara lyssnade och njöt.Mycket vacker text,och framfört med STOR känsla.Testade att rytmisera lite med ett egg å min snusdosa fylld med finkornig sand - tyckte att det inte tillförde nåt då guran är så bra spelad.Den bär hela låten hur bra som helst.Dom små utflykterna på basen accentuerar guran och sången bra.
En grym trummis skulle förmodligen kunna lägga nåt riktigt sparsmakat och läckert.
Kanske skulle det höja låten,eller bara förstöra..Har vi ingen trummis på forumet som kan hantera små rytm instrument? Det kanske vore värt att prova,men bara prova,då låten i denna tappning räcker ända fram.
Sparar denna nu.Thanx Mikey
Mvh
Micael
tsmalmbe:
Troubadour för hela slanten. Jag skulle placera denna på kontrollrummets samlingsplatta 2007. En enkel analogpad vid andra versens början, då skulle Springsteen-vibbarna vara ännu starkare.
Wernborg:
Fortfarande väldigt vackert. Vi pm-ade ju om trummor. Har en liten idé som jag gärna testar.
equality:
Harmonica mike: Hygglo som följer denna... Sången haltar lite på tonerna och det blir omtag. Kul att du gillar basen. Var lite tveksam till utflykterna. Fan vad snussugen jag blir... :wacko:
Vågar nog utlova grym trummis här men vi får se. Lite jobb till väl på denna? Tack Micke!
tsmalmbe: Var inne på exakt samma linje som du betr analogpad och har det i en tidig slask. Nånting mer blir det iaf. Tack för lyssning och tips!
Wernborg: Spännande!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida