Forum > Demolåtar

Stajo: nu är himlen blå

<< < (3/5) > >>

stajo:

--- Citat från: equality skrivet 11.11.2007, 13:15:24 ---Tjena Staffan! Kul att höra nåt nytt av dig. Länge sen som sagt och kvaliten går inte att ta miste på. Fin melodi och text som alltid. Jag har inte minsta bekymmer med övergångarna, funkar fin-fint. Tycker du sjunger jäddrigt bra numera och det är ingen tillvänjning, det kan jag lova. Men nåt med timingen på nåt ställe "vi glömmer bort" 02:06. Slutet kan mycket väl vara ett outro som låter som introt. Skulle vara en fin inramning. Det är snyggt arrat men skulle vilja ha lite mer skillnader. Alla instrumenten är så "på" hela tiden. Skulle vara gott med lugnare andhämtningspausar.
Låter i stort klar annars. Ser fram mot det helfärdiga resultatet! 

--- Slut citat ---

Tjena
Haha kul att du tycker att rösten utvecklats. Jo det blir nog lite bättre och bättre även att jag inte övar, kanske är det inställningen till att ta ton som förändrats(jag skiter numera i grannarna, de har nog redan hört mig många gånger nu) och då är det lättare att våga sjunga ut. Om man lyssnar noga så försöker jag mig även på lite vibrato på en del ställen, allt enligt vad HMike önskade för länge sedan;). Jo och jag har lite problem med andra refrängen också, det är något med att sjunga sanningen i en nedgång som gör att jag kommer ur ton liksom.
Ok skall köra introt som outro. Håller också med om att allt är på väldigt mycket, svårt att hitta ett ställe där jag vill plocka bort. Skall fundera..
Tack för komments och glad att jag håller kvalitén :)
/Staffan

DåligtGehör:
Tycker inte det är en låt som behöver takthållning av trummor. Just nu så kommer trummorna in och sänker låten och det blir tyvärr bara tråkigt. Låten var fin innan EZ. Varför inte bara percussion och med mindre antal slag.

stajo:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 11.11.2007, 14:48:18 ---Tycker inte det är en låt som behöver takthållning av trummor. Just nu så kommer trummorna in och sänker låten och det blir tyvärr bara tråkigt. Låten var fin innan EZ. Varför inte bara percussion och med mindre antal slag.

--- Slut citat ---

Jag var lite rädd att den skulle bli tråkig :). Hade faktiskt väldans problem att hitta trummor som passade och har till nu testat tre olika varianter och denna var den jag gillade mest. Så det ligger ju något i det du säger... Jag gör nog en version som är som denna och så skall jag se om det blir en med bara percussion eller något stillsamt för det är ju ingen dum idé.
Tack för komments

Burnin Sven:
Tjena där nere hoppas allt är ok det var ett tag sen. Missade den här totalt en mycket fin sak visst finns det saker att pilla med men det försvinner och blir till nåt man inte tänker på så mycket iom. att helheten helt enkelt är underbar. Fan vad du har lyft sången ett super grattis till det men det har jag ju alltid sagt att det är nåt speciellt med din röst och framför allt i dina egna låtar så ska den vara med helt enkelt så är det bara. Om du meckar med trummorna så dra ner lite på OH mickarna och fixa filsen ev. bara ha dom på nåt ställe och ta ner antalet slag på dom (filsen altså) i övrigt så kanske dom inte är 100 rätt till låten men det där är ju ett mörker att få till. Dom funkar skapligt ändå kan man väl säga men som DG säger en version med nån annan typ av percussion kanske skulle funka bättre om du inte hittar en trummis förståss som fixar till dom för då blir det nog bäst med trummor.
Göran

stajo:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 12.11.2007, 17:42:40 ---Tjena där nere hoppas allt är ok det var ett tag sen. Missade den här totalt en mycket fin sak visst finns det saker att pilla med men det försvinner och blir till nåt man inte tänker på så mycket iom. att helheten helt enkelt är underbar. Fan vad du har lyft sången ett super grattis till det men det har jag ju alltid sagt att det är nåt speciellt med din röst och framför allt i dina egna låtar så ska den vara med helt enkelt så är det bara. Om du meckar med trummorna så dra ner lite på OH mickarna och fixa filsen ev. bara ha dom på nåt ställe och ta ner antalet slag på dom (filsen altså) i övrigt så kanske dom inte är 100 rätt till låten men det där är ju ett mörker att få till. Dom funkar skapligt ändå kan man väl säga men som DG säger en version med nån annan typ av percussion kanske skulle funka bättre om du inte hittar en trummis förståss som fixar till dom för då blir det nog bäst med trummor.
Göran

--- Slut citat ---

Man bugar och bockar ;). OH mickar var det och de förbenade filsen. Korta ner dem lite ja. 
Ett tag sedan var det men det är väl inte så mycket som hänt här nere, har skrivit några for satser och så...
Börjar få lite mer självförtroende med sången. Vissa partier funkar hyggligt. Vi får se vad som händer.
Hör av mig i veckan troligtvis. Jo som sagt kanske en utan trummor.
Tack för kommentarerna.
/Staffan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion