Forum > Demolåtar

Stajo: nu är himlen blå

<< < (2/5) > >>

mahan:
Skön liten sak du har på gång Stajo!
En hel del att skruva på ännu men ilåtidén är ju snygg. :)

HM nämnde EZ o jag instämmer om roomsoundet, sen ska du kolla trumprogrammeringen vid övergångarna, lite snybblande pukserier nu.
Intron e skitsnygg bara du får lite mer attack på cellon, nu hinnerden inte lixåm med ordentligt.
Och så tycker jag att du kunde vara lite sparsam med synthsounden, håll dig gärna till typ riktiga instrument, storstråkarna med på slutet såsåm Emu föreslår.

Snygg låt, lite jobba till... you can do it :)

h.  johan

stajo:

--- Citat från: mahan skrivet 11.11.2007, 00:44:59 ---Skön liten sak du har på gång Stajo!
En hel del att skruva på ännu men ilåtidén är ju snygg. :)

HM nämnde EZ o jag instämmer om roomsoundet, sen ska du kolla trumprogrammeringen vid övergångarna, lite snybblande pukserier nu.
Intron e skitsnygg bara du får lite mer attack på cellon, nu hinnerden inte lixåm med ordentligt.
Och så tycker jag att du kunde vara lite sparsam med synthsounden, håll dig gärna till typ riktiga instrument, storstråkarna med på slutet såsåm Emu föreslår.

Snygg låt, lite jobba till... you can do it :)

h.  johan

--- Slut citat ---
Tjena.
Jo jag laddade hem lite provmiditrumfiler från hm monkeydrums eller något till ez då ja. Sedan gjorde jag ett tamt försök att ändra lite men gick inte riktigt hem nej ;). Kan vara rätt att den släpar lite liksom. Synthsoundet, jo man skall nog vara försiktig med att blanda, men på något sätt gillar jag det, det ger liksom rumskänsla på något vis, iofs kan man säkert uppnå det på¨annat sätt =). Skall testa ala Emu ja.
Tack för snabbt svar.
/staffan

Wernborg:
Plus
Stämningsfullt
Mycket bra arr

Minus
Det låter som du använder samma pukrullning vid många övergångar. Den är otajt - kvantisera den så funkar den. (en gång) Gör nya fills till resten av övergångarna.

Tycker sången funkar. Lägg lite tid på att få bort några darriga toner här och där och så skriver du ett snygg tvåstämmigt kör-arr för den tilltänkta flickerösten istället.

Bra jobbat!

stajo:

--- Citat från: Wernborg skrivet 11.11.2007, 09:52:21 ---Plus
Stämningsfullt
Mycket bra arr

Minus
Det låter som du använder samma pukrullning vid många övergångar. Den är otajt - kvantisera den så funkar den. (en gång) Gör nya fills till resten av övergångarna.

Tycker sången funkar. Lägg lite tid på att få bort några darriga toner här och där och så skriver du ett snygg tvåstämmigt kör-arr för den tilltänkta flickerösten istället.

Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Ja precis gör jag det, det var den rullningen som var med i provexet :). Usch det här med trummor... men visst jag skall försöka fixa det, otajtheten kan bero på för mycket humanisering i ez antar jag, skall se över det.
Du bara gjorde ett antagande att det var en flickeröst som var tänkt... och det var ju rätt ;), skall se om jag hittar någon intresserad. och kanske i kör ja hm kan nog bli bra om rösterna går ihop och det inte låter som jag bara är med och förstör :).
Kul att du gillar arret.
Tack för svar
/Staffan

equality:
Tjena Staffan! Kul att höra nåt nytt av dig. Länge sen som sagt och kvaliten går inte att ta miste på. Fin melodi och text som alltid. Jag har inte minsta bekymmer med övergångarna, funkar fin-fint. Tycker du sjunger jäddrigt bra numera och det är ingen tillvänjning, det kan jag lova. Men nåt med timingen på nåt ställe "vi glömmer bort" 02:06. Slutet kan mycket väl vara ett outro som låter som introt. Skulle vara en fin inramning. Det är snyggt arrat men skulle vilja ha lite mer skillnader. Alla instrumenten är så "på" hela tiden. Skulle vara gott med lugnare andhämtningspausar.
Låter i stort klar annars. Ser fram mot det helfärdiga resultatet! 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion