Forum > Demolåtar

Stajo: nu är himlen blå

(1/5) > >>

stajo:
LÅTNAMN:            nu är himlen blå
ARTIST/GRUPP:     Stajo
GENRE:                stajo-pop
LÅTLÄNGD:           3.2
PRODUCENT:         Stajo,
INSPELNINGSÅR:    2007
FORMAT:              mp3

En låt jag försöker få ur mig... Går otroligt trögt, det jag har mest besvär med refrängerna, tycker inte det lyfter något. Glad för alla tips. Slutet också vad skall man hitta på där. Kanske skall den börja som den slutar? Sången är tänkt någon som inte verkar varit online på ett bra tag... nu har jag mest lagt på för man skall höra melodin liksom. Övergångarna funkar inte heller så bra, eller gör de?
Känner också att jag måste visa att jag fortfarande lever;)

http://www.speedyshare.com/279592515.html

Harmonica mike:
Hej Staffan,det var ett tag sedan jag hörde nåt nytt av dig..

Till låten då,skit bra.Jag gillar det,tycker att det ligger lite Gärdestad över låten..Kanske lite störande med cymbalerna på sången..Snyggare med ett egg kanske? Eller tamburin?
Sången är ju ganska hög,men då jag läste trådhuvudet så förstår jag varför du lagt den så högt.

Lite mindre rum på ez:et oxå..Annars en bra låt som går att utveckla helt klart..

Mvh
Micael

Emulator:
lord of the strings är tillbaka.

fan, jag vet ingen som gör stråkar som du ! ! !

Däremot fins lite glapp i arret...jag skulle gärna se lite storbandsstråkar mot slutet tror jag.

Men skön melankolisk låt som bevisar att du lever :D

stajo:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.11.2007, 00:28:18 ---Hej Staffan,det var ett tag sedan jag hörde nåt nytt av dig..

Till låten då,skit bra.Jag gillar det,tycker att det ligger lite Gärdestad över låten..Kanske lite störande med cymbalerna på sången..Snyggare med ett egg kanske? Eller tamburin?
Sången är ju ganska hög,men då jag läste trådhuvudet så förstår jag varför du lagt den så högt.

Lite mindre rum på ez:et oxå..Annars en bra låt som går att utveckla helt klart..

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Tjena Micael

Nä det går lite trögt, har ingen ro att sitta still...
Kul att det gillas. Gärdestad-inget dåligt betyg. Visst ligger sången högt. Märkte det efter jag mixat ner, var väl inte riktigt meningen att det skulle vara så högt, nåväl om det skall vara så skall det vara. Nu har man något att utveckla i alla fall. Kanske skulle jag byta ut mot egg på vers och break och behålla på refrängen, det kanske gör lyftet?

Tack för snabbt svar =)
/Staffan

stajo:

--- Citat från: Emulator skrivet 11.11.2007, 00:34:03 ---lord of the strings är tillbaka.

fan, jag vet ingen som gör stråkar som du ! ! !

Däremot fins lite glapp i arret...jag skulle gärna se lite storbandsstråkar mot slutet tror jag.

Men skön melankolisk låt som bevisar att du lever :D

--- Slut citat ---

Jepp och jag skall försöka vara lite mer offensiv, ni är för goa gubbar.

Med storbandsstråk menar du en bred ljudmatta bestående av flera antar jag? Behöver alla tips, så skall testa, speciellt på slutet ja.
Sedan är det ju lite problem att binda ihop de olika delarna på ett naturligt sätt ja.
Tack för komments
/staffan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion