Forum > Färdiga produktioner
Hmike/Burninsven/Egghuvudet - Sometimes I´m free
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.04.2007, 18:17:39 ---
--- Citat från: mahan skrivet 07.04.2007, 17:44:03 ---Åålrait boys!
Real club feeling :) Hittar dock ett störande moment, två fina element på varann, munspelet och sologuitarren. Panorera dom, åtminstone då dom spelar på samma gång, annars äter dom varann :D
Trummorna lite ned, och kanske lite mer variation på slagen...
Småpetigt, njaa, proffsen får man väl "tufsa om" :)
...och fröken, en whisky till! :D
h. mahan
--- Slut citat ---
Tack Johan.
Bra synpunkter.Då drar jag den i mix kvarnen en gång till.Fixar lite fills på drumsen oxå,samt tar mig en virre - nej..den är slut.Nu blir det rödvin å konjak! Lite vodka har man ju,köpt i Torneå!
Så cheers mate!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Undras vad det blir av den mixen...
röövin o kånjak blandat me Tåårnevodka :D
h. Johan
DåligtGehör:
Tyvärr måste jag ändå säga att trummorna förtar "lyssningsupplevelsesituatione n" :D för mig. Som det låter nu hade jag hellre hört den med enkelt fotstamp. Jag tycker det är för mycket bök & stök på trummorna. Det kan passa i många låter men jag tycker inte denna vinner på det och framför allt inte det som är nu. Alltför många dubbelslag och små saker och ting som stjäl istället för att bidra.
Ett problem är de frekventa dubbelslagen ett annat att det helt enkelt inte låter blues om trummorna. Det finns små korta avsnitt där trummorna dels inte spelar (så mycket) dubbelslag och dels spelar lättare. Då låter det rätt ok - särskilt om man hade sänkt nivån på v.k. lite mer. Men snart sitter kaggeslagen som en smäck/smack igen och de faller ur den bluesiga ljudbild som det övriga insatserna skapar.
Det finns även passager där jag tycker basen flyter iväg i lite väl långa fraser. Men det stör mig inte på långa vägar som trummorna gör.
För mig låter det tyvärr inte färdigt. Jag skulle gärna höra en version där du tog bort det mesta av dubbelslagen sänkte velocityn på framför allt v.k. - särskilt sänka de hårdare slagen. Kanske även som sagt sänka nivån samt förenkla/förkorta trumfillsen.
Harmonica mike:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 07.04.2007, 19:44:48 ---Tyvärr måste jag ändå säga att trummorna förtar "lyssningsupplevelsesituatione n" :D för mig. Som det låter nu hade jag hellre hört den med enkelt fotstamp. Jag tycker det är för mycket bök & stök på trummorna. Det kan passa i många låter men jag tycker inte denna vinner på det och framför allt inte det som är nu. Alltför många dubbelslag och små saker och ting som stjäl istället för att bidra.
Ett problem är de frekventa dubbelslagen ett annat att det helt enkelt inte låter blues om trummorna. Det finns små korta avsnitt där trummorna dels inte spelar (så mycket) dubbelslag och dels spelar lättare. Då låter det rätt ok - särskilt om man hade sänkt nivån på v.k. lite mer. Men snart sitter kaggeslagen som en smäck/smack igen och de faller ur den bluesiga ljudbild som det övriga insatserna skapar.
Det finns även passager där jag tycker basen flyter iväg i lite väl långa fraser. Men det stör mig inte på långa vägar som trummorna gör.
För mig låter det tyvärr inte färdigt. Jag skulle gärna höra en version där du tog bort det mesta av dubbelslagen sänkte velocityn på framför allt v.k. - särskilt sänka de hårdare slagen. Kanske även som sagt sänka nivån samt förenkla/förkorta trumfillsen.
--- Slut citat ---
Tjena.
För din skull så tar jag den till mixning en gång till.Ska se vad som går att göra åt trummorna.Du vet ju hur jag har det med drums..svårt att få till det.Jag förstår hur du menar,men det är ändå marigt.
Min högsta önskan är att nån riktigt skicklig trum programmerare/lirare förbarmade sig över mig och totade ihop nåt.Så är det nån som vill fixa till ovanstående så är det bara å pm:a.
Tack för feedback DG.
Mvh
Micael
SingSing:
--- Citera ---Hej.
Så har jag då äntligen fixat till denna.Förhoppnings vis så ligger Görans fil rätt.Lämnade lite utrymme till Egghuvudets utmärkta solo,samt la på lite reverb för att gifta ihop det med övrigt lir.
Möjligen att jag ger mig på den en gång till å fixar lite mer variation på trummorna,men i övrigt så får vi väl se denna som klar.
--- Slut citat ---
Snyggt jobbat boys!
Allt låter väldigt bra, möjligen lite väl tuff limiter på mixen, men det funkar. Övriga detaljer ser jag som högst personliga, såsom kanske lite väl mycket verb på munspelet och rumsljudet på trummorna som låter mer tom betonglokal än människodämpad klubb. :)
Men.....
Jag inbillar mig fortfarande att rätt mikrofon skulle göra susen för din whiskeyröst. Som det är nu finns det ytterst lite botten och överflöd av högmid och diskant. Miden har dock generellt blivit mycket bättre än tidigare tycker jag. Jag tror intimiteten skulle få sig ytterligare en boost med bättre skruvad alt mikad lead vox. Sen är det samma med verbet på leaden, det är för stort och de spretande frekvenserna i sången gör ingen succé med det verbet.
Som sagt, högst personliga åsikter...och egentligen småsaker. Grattis till en väl genomförd prod!
När jag tänker på det....nog skulle riktiga livetrummor sitta finfint? :P :wub:
:ph34r:
SingSing
DåligtGehör:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.04.2007, 09:46:40 ---
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 07.04.2007, 19:44:48 ---Tyvärr måste jag ändå säga att trummorna förtar "lyssningsupplevelsesituatione n" :D för mig. Som det låter nu hade jag hellre hört den med enkelt fotstamp. Jag tycker det är för mycket bök & stök på trummorna. Det kan passa i många låter men jag tycker inte denna vinner på det och framför allt inte det som är nu. Alltför många dubbelslag och små saker och ting som stjäl istället för att bidra.
--- Slut citat ---
Tjena.
För din skull så tar jag den till mixning en gång till.Ska se vad som går att göra åt trummorna.Du vet ju hur jag har det med drums..svårt att få till det.Jag förstår hur du menar,men det är ändå marigt.
Min högsta önskan är att nån riktigt skicklig trum programmerare/lirare förbarmade sig över mig och totade ihop nåt.Så är det nån som vill fixa till ovanstående så är det bara å pm:a.
Tack för feedback DG.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Jo jag förstår att det är jobbigt och tråkigt att ändra och hålla på. Du måste inte följa råd/åsikter som ges. Vill du hellre fortsätta med en annan låt så gör det. Det kan ju vara betydligt mer inspirerande. Jag ville ändå så där tråkigt gnälligt påpeka vad jag som lyssnare av "slutprodukt" skulle tycka om låten om den mer eller mindra "gavs ut" i nuvarande form. Synd på så rara ärtror eller vad man säger.
Vad jag önskar är iofs inte mssa tillägg ut snarare att du drar ifrån det som (i mina öron) sänker låten. Sådant var "rätt lätt" att göra med percusioninstrument i Cubase på den gamla goda tiden. Om man t.ex. hade ett slag på v.k. som låg inom en viss tid. t.ex. nära 3 å. Så kunde man med hjälp av logical editor välja att ta bort alla D4 (om nu v.k. är D4) som ligger inom ett visst tidsintervall. I mitt exempel runt 3 å. Gjort på några sekunder.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida