Forum > Färdiga produktioner

Hmike/Burninsven/Egghuvudet - Sometimes I´m free

(1/11) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Sometimes I´m free
Artist:Harmonica mike/Burnin sven/egghuvudet
Text/Musik:Hm
Mix/Arr/Prod:Hm
Genre:Blues
Status:Demo
Tillverknings år:2007
Storlek:5,4 meg

Hej.
Så har jag då äntligen fixat till denna.Förhoppnings vis så ligger Görans fil rätt.Lämnade lite utrymme till Egghuvudets utmärkta solo,samt la på lite reverb för att gifta ihop det med övrigt lir.
Möjligen att jag ger mig på den en gång till å fixar lite mer variation på trummorna,men i övrigt så får vi väl se denna som klar.

Shoot blues lovers..

Mvh
Micael/Göran/Egghuvudet

equality:
Skön, ganska tung blues. Imponeras av trumfillsen, bla. Färdiga eller gjort själv?
Hittar inget att klaga på hur jag än letar  :rolleyes: Verkar lite som ni inte vet hur den ska sluta.
Det är väl det enda.

Exil:
Låter bra det här, man blir ju väldigt avundsjuk på hur bra du är på att spela munspel. Har ett själv som bara ligger och skräpar, eftersom jag tyckte det var så svårt. Men man får väl kasnke ta och försöka lite igen  B)

Det ända jag skulle vilja ändra på är att lägga sångdelen en extra gång på slutet också. För du sjunger ju grymt. Skulle vara snyggt att avsluta med det, för det känns lite tråkigt att avsluta med alla solon. Lite tankar från mig bara :rolleyes:

Bra jobbat!

Toby:
Hej! Snygg sång och munspel som vanligt. Har mycket svårt för de dubbla virveltrumsslagen, tycker att det stoppar upp istället för driver på låten. Lite mindre room på trummorna hade jag också testat. Skön livekänsla över låten.
Toby

DåligtGehör:
Yes, jag är också inne på att sången skall komma tillbaka.

Tycker jag känner igen den och kommenterat den och har säkert sagt ungefär så här:

Bra och skön klubbkänsla. Alla insatser bra med extra plus denna gång för BS gitarr... men jag vill ha ett lättare trumspel. Om jag minns rätt HM, så ville du inte det så jag talar nog i onödan. Men det är så skönt att få tala ut någon gång  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion