Forum > Färdiga produktioner
Hmike/Burninsven/Egghuvudet - Sometimes I´m free
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 06.03.2007, 13:21:57 ---Skön, ganska tung blues. Imponeras av trumfillsen, bla. Färdiga eller gjort själv?
Hittar inget att klaga på hur jag än letar :rolleyes: Verkar lite som ni inte vet hur den ska sluta.
Det är väl det enda.
--- Slut citat ---
Tack E.
Trummorna är en kombination av färdigt och eget..Slutet är väl inte helt klockrent,jag kan ju alltid slänga in lite piano där..
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Exil skrivet 06.03.2007, 13:25:30 ---Låter bra det här, man blir ju väldigt avundsjuk på hur bra du är på att spela munspel. Har ett själv som bara ligger och skräpar, eftersom jag tyckte det var så svårt. Men man får väl kasnke ta och försöka lite igen B)
Det ända jag skulle vilja ändra på är att lägga sångdelen en extra gång på slutet också. För du sjunger ju grymt. Skulle vara snyggt att avsluta med det, för det känns lite tråkigt att avsluta med alla solon. Lite tankar från mig bara :rolleyes:
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tack exil.
Munspel är väl det enda instrument som jag kan säga att jag har full koll på.I övrigt så är det pekfingervalsen som gäller :D
Du har rätt om sången,ska ta mig en funderare där..Däremot så vill jag inte skippa nåt av solona,så jag får förlänga låten med några takter.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 06.03.2007, 13:37:48 ---Yes, jag är också inne på att sången skall komma tillbaka.
Tycker jag känner igen den och kommenterat den och har säkert sagt ungefär så här:
Bra och skön klubbkänsla. Alla insatser bra med extra plus denna gång för BS gitarr... men jag vill ha ett lättare trumspel. Om jag minns rätt HM, så ville du inte det så jag talar nog i onödan. Men det är så skönt att få tala ut någon gång :D
--- Slut citat ---
Thanx DG.
Det får nog bli nåra takter till så att jag återkommer till sången innan slutet,det är nog sista spiken som knyter ihop det.
Jag och trummor DG,det vill liksom inte gifta sig..Jag är glad när jag hittar ettan.. :D
eller räknar rätt antal takter..det finns liksom ingen värld bortom de tolv.. :lol:
Jo jag håller med dig,man kan ju inte gå och tjura - det gäller att ta bladet från munnen..Mmmuuuuaaaahahahaha :D
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Toby skrivet 06.03.2007, 13:37:10 ---Hej! Snygg sång och munspel som vanligt. Har mycket svårt för de dubbla virveltrumsslagen, tycker att det stoppar upp istället för driver på låten. Lite mindre room på trummorna hade jag också testat. Skön livekänsla över låten.
Toby
--- Slut citat ---
Tack Toby.
Virveln,tja det går ju att lägga om den då det är EZ drummer..Du har rätt om rumsljudet på EZ.Jag håller på med en annan låt där jag fått soundet lite torrare,då låter det genast mycket bättre.
Mvh
Micael
Burnin Sven:
Tjena och tack för de snälla orden om gura liret man tackar och bockar.
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida