Forum > Färdiga produktioner

Hmike/Burninsven/Egghuvudet - Sometimes I´m free

<< < (8/11) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: dede skrivet 22.03.2007, 02:24:47 ---Väl genomfört och du kan verkligen denna genre. Tror inte det finns så jäkla många till i Sverige som fattar vad du fattat. Bra mx med.
Sen finns det ju alltid ett "men"
I mitt fall innebär det att bo i Skåne och vara bortskämd med Peps Persson. Som nog inte är bättre än du men han beslöt sig för att sjunga på skånska efter sin USA-dubbel. Och det gjorde honom unik för en svensk publik. Ingen kritik alltså. Men bara mina tankar om hur jag tror att du ska nå vidare.

--- Slut citat ---

Jizes dede,om du kunde se mig nu så skulle du se att jag rodnar. :wub:
Tackar verkligen för de fina orden.När det gäller Eng/Swe så har du många poänger.De flesta i min omgivning tycker likadant,sjung på svenska!
De låtar jag gjort på svenska är inte riktigt färdiga lir å arr mässigt.Men det finns nog potencial i nån av dom.Så småningom så hamnar väl nån av dom här..

Hälsningar från en glad Hm,du har tusen i karma - som inte syns dock,men i mitt hjärta!

Micael

Rattlesnake:
Mmmm, kan bara hålla med de andra att det är skönt gung, och alla instrument låter kanon. Munspelet och gitarrerna imponerar mest, lagom distade så de spricker upp ibland. B) Sången är också bra, kunde möjligen vara skönt med någon liten whiskeyspräckt ton nånstans. Jag gillar de dubbla gitarrsolona!
Pianot och basen gör sitt jobb och sticker inte ut. 

Jag hänger också upp mig på trummorna, av två anledningar - de tar för mycket plats i låten då de känns lite för komplicerade för blues. Men framför allt så ligger de ofta lite för tidigt i takten, det blir inget "häng" på virvelslagen. Sen tycker nog jag att det låter som att den ljusare gitarren är lite förskjuten på nåt vis.

Ja, det är verkligen livekänsla över det hela. Man kan nästan höra klirrande glas, prat och kvinnoskratt nånstans.  ^_^

Harmonica mike:
Tjena.
Mixat lite på denna. Förhoppningsvis dragit Burnin svens gitarrfil rätt i synkningen,å justerat i arret för att lämna utrymme till grabbarnas utmärkta gitarr insatser..

Kör gärna lite feedback så vi får veta om den är i hamn nu..

Mvh
Harmonica mike/Burnin´sven/Egghuvudet

mahan:
Åålrait boys!

Real club feeling :) Hittar dock ett störande moment, två fina element på varann, munspelet och sologuitarren. Panorera dom, åtminstone då dom spelar på samma gång, annars äter dom varann :D

Trummorna lite ned, och kanske lite mer variation på slagen...
Småpetigt, njaa, proffsen får man väl "tufsa om" :)

...och fröken, en whisky till! :D

h.  mahan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 07.04.2007, 17:44:03 ---Åålrait boys!

Real club feeling :) Hittar dock ett störande moment, två fina element på varann, munspelet och sologuitarren. Panorera dom, åtminstone då dom spelar på samma gång, annars äter dom varann :D

Trummorna lite ned, och kanske lite mer variation på slagen...
Småpetigt, njaa, proffsen får man väl "tufsa om" :)

...och fröken, en whisky till! :D

h.  mahan

--- Slut citat ---

Tack Johan.
Bra synpunkter.Då drar jag den i mix kvarnen en gång till.Fixar lite fills på drumsen oxå,samt tar mig en virre - nej..den är slut.Nu blir det rödvin å konjak! Lite vodka har man ju,köpt i Torneå!

Så cheers mate!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion