Forum > Färdiga produktioner
Hmike/Burninsven/Egghuvudet - Sometimes I´m free
Toby:
Saknar triolfeelingen i trummorna fortfarande. :( Då hade ni fått låten på rätt köl. Resten är ok = bra. Gitarrsolot är rätt coolt. Har samma feeling som resten av låten. Mer distinkta baslinjer hade också varit att föredra, en basist som talar om var skåpet ska stå. Etablera beatet! Sång och munspel är jag helnöjd med. :)
Mvh
Toby
Hellpig:
Skönt sound som passar låten/stilen helt perfekt. Munspelsliret är grymt bra/coolt, både spel- och ljudmässigt. Gitarren lagom loj och inte för många toner heller, som det väl skall vara i en sån här bluesis. Vackert pianokomp som tar precis lagom utrymme i mixen. Sista trumrollen var det enda jag skulel gnälla på, den var lite otight på något sätt. Bra hantverk - vad mer kan jag säga!
Harmonica mike:
--- Citat från: Toby skrivet 11.04.2007, 22:02:21 ---Saknar triolfeelingen i trummorna fortfarande. :( Då hade ni fått låten på rätt köl. Resten är ok = bra. Gitarrsolot är rätt coolt. Har samma feeling som resten av låten. Mer distinkta baslinjer hade också varit att föredra, en basist som talar om var skåpet ska stå. Etablera beatet! Sång och munspel är jag helnöjd med. :)
Mvh
Toby
--- Slut citat ---
Tjenixen.
Skulle behöva lite handfast hjälp med trumkompet,du har inte lust att lira några takter eller hela låten?
Har för mig att du är basist? Dom brukar ju förstå trummor,jag gör inte det..Hjälp mig Tobbe...
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Hellpig skrivet 11.04.2007, 23:03:38 ---Skönt sound som passar låten/stilen helt perfekt. Munspelsliret är grymt bra/coolt, både spel- och ljudmässigt. Gitarren lagom loj och inte för många toner heller, som det väl skall vara i en sån här bluesis. Vackert pianokomp som tar precis lagom utrymme i mixen. Sista trumrollen var det enda jag skulel gnälla på, den var lite otight på något sätt. Bra hantverk - vad mer kan jag säga!
--- Slut citat ---
Thanx Hellpig.
Munspels duellen kom till av en slump.Två olika tagningar på 2 olika spår,så råkade jag lyssna på bägge samtidigt och hörde hur grymt bra de gick ihop.Lite puts i mixen och voila´.Då bestämde jag mig för en runda till där den bättre av de två munspelarna fick lira själv..Jag kollar trum grejen..
Mången tack
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: SingSing skrivet 11.04.2007, 13:06:33 ---
--- Citera ---Hej.
Så har jag då äntligen fixat till denna.Förhoppnings vis så ligger Görans fil rätt.Lämnade lite utrymme till Egghuvudets utmärkta solo,samt la på lite reverb för att gifta ihop det med övrigt lir.
Möjligen att jag ger mig på den en gång till å fixar lite mer variation på trummorna,men i övrigt så får vi väl se denna som klar.
--- Slut citat ---
Snyggt jobbat boys!
Allt låter väldigt bra, möjligen lite väl tuff limiter på mixen, men det funkar. Övriga detaljer ser jag som högst personliga, såsom kanske lite väl mycket verb på munspelet och rumsljudet på trummorna som låter mer tom betonglokal än människodämpad klubb. :)
Men.....
Jag inbillar mig fortfarande att rätt mikrofon skulle göra susen för din whiskeyröst. Som det är nu finns det ytterst lite botten och överflöd av högmid och diskant. Miden har dock generellt blivit mycket bättre än tidigare tycker jag. Jag tror intimiteten skulle få sig ytterligare en boost med bättre skruvad alt mikad lead vox. Sen är det samma med verbet på leaden, det är för stort och de spretande frekvenserna i sången gör ingen succé med det verbet.
Som sagt, högst personliga åsikter...och egentligen småsaker. Grattis till en väl genomförd prod!
När jag tänker på det....nog skulle riktiga livetrummor sitta finfint? :P :wub:
:ph34r:
SingSing
--- Slut citat ---
Nä men tjenare.
Kul att du hittade hit,måste ha varit nån vänlig själ som visade vägen,, :rolleyes:
Det finns nog lite kvar i mixen kring reverbet på de olika delarna å trumliret,får se hur jag gör med det.Den nya låten jag håller på med, har bara ett reverb på mastern - snacka om aha upplevelse!
Jag har nog aldrig förstått betydelsen av att hålla ett likvärdigt reverb på hela mixen förrän nu..
Jo jag tycker också att sången har nått en högre nivå soundmässigt.Men det går nog att utveckla lite till.Bra tips om botten frekvenserna,skruvat mest i mixern innan signalen når datan - det är väl det enda..samt köpt ett puff skydd å justerat ingångs signalen.
Live trummor skulle sitta som en smäck! Å live bas!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida