Forum > Demolåtar
1up-Jenny V4 (Mixad i lurar) Nu med en vers till och ett mjukare slut!
1up:
--- Citat från: equality skrivet 09.11.2007, 17:01:35 ---
--- Citat från: 1up skrivet 09.11.2007, 16:55:23 ---Möjligt jag förstår det du menar med "ettrigt", som en slags "spänning"? Något som går emot flowet?
--- Slut citat ---
Jo nåt sånt tänke jag nog på... :D
--- Slut citat ---
Case closed. ;)
mahan:
--- Citat från: 1up skrivet 09.11.2007, 02:23:12 ---:)
Luftigheten behålls!
Tack tack för lyssningen, Mahan & DG.
Mahan: När du säger du gillar basen? Snackar vi bas-basen som kör samma slinga om och om igen, eller själva melodibasen?
Lite smånöjd över flöjtdrillningen som sätter lite spänning i låten i bakgrunden då och då.
--- Slut citat ---
Nu menar jag melodibasen, den e snyggt spelad o ger ryggrad åt hela låten! Bas-basen ger nivåtrycket o håller balansen. Jisses vikken förklaring, men jag tror du gor the point! :)
h. johan
1up:
--- Citat från: Emulator skrivet 09.11.2007, 13:59:17 ---hoppsan!
låter fantastiskt bra. Klivit tre trappsteg på en gång ? ;)
ja det låter lite basigt om det som sagt. kanske kan lösas med en ljus pad lite bakom, eller ljusare elpiano på ackord typ.
Förutom att det låter lite dolby (minns ni hur band kunde låta en gång i tiden när man slog på brusreducering) så är detta fantastiskt.
Brus ja. testa med lite vinylknaster. jag har en OERHÄR släpig sax samplad oxo, som gör mellowiga (nej, finns inte i ordlistan?) slingor.
Det som gjrode mig gladast av att höra denna, var att du sjunger med inlevelse, med den röst som man alltid har trott funnits där, men itne kommit fram riktigt bland flintstone-teckningarna.
Imponerad, och glad efter denna!
tack!
--- Slut citat ---
Ah, du det är flummigt! Känns som jag hittat hem i musiken! :) Musik av glädje. Underbart! Tjejer påverkar min musik mest, så sådana influenser i positiv riktning har gett musiken en skjuts uppenbarligen. :)
Hur kan jag anti-Dolbya soundet? (Var själv inte med på den tiden då det begav sig med Dolbys brusreducering så vet inte hur det låter, men verkar vara en något negativ erfarenhet.)
Släpig sax? Where do I sign? :)
Ska pröva med knaster sen när låten är nästan klar. Försöka fokusera på att utöka låtlängden först, sen ta produktionstekniska detaljer för att undvika att datorn överbelastas (vilket den är på vippen att bli.)
För er som är intresserade av kuriosa, så är "framgångsreceptet" för mina senaste låtar att göra det enkelt. Min dator klarar bara av multibandskompression på ungefär 4 spår samtidigt, så det är gränsen lite grand. jag använder trumloopar villket gör allt så mycket roligare. Kan jag fokusera på det är jag duktig på, lägga ackord, melodi och göra en helhet. Helt plötsligt "hör" jag hur jag ska lägga saker för att få ett groove. Så någon uppenbarelse har jag fått i musiken <3 helt klart. :)
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 09.11.2007, 17:11:12 ---
--- Citat från: 1up skrivet 09.11.2007, 02:23:12 ---:)
Luftigheten behålls!
Tack tack för lyssningen, Mahan & DG.
Mahan: När du säger du gillar basen? Snackar vi bas-basen som kör samma slinga om och om igen, eller själva melodibasen?
Lite smånöjd över flöjtdrillningen som sätter lite spänning i låten i bakgrunden då och då.
--- Slut citat ---
Nu menar jag melodibasen, den e snyggt spelad o ger ryggrad åt hela låten! Bas-basen ger nivåtrycket o håller balansen. Jisses vikken förklaring, men jag tror du gor the point! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Förklaringen sitter som en smäck! :) Gott, gott! Finns en melodi till som spelas av melodibasen som inte kom med i denna versionen. Så den kan jag locka med till V3. :)
Harmonica mike:
1up...Näru,det blir minst 7 uppar här..
Mycket skönt sväng i denna..Rullande bas och trummor saltat med läckra och små instrumentala insatser - perrrens! Bra sång oxå,känslosamt och mjukt sjunget.Nu när jag vet att du kan sjunga,så vill jag gärna höra mer där du tar i lite och flyttar ned sång tekniken från övre delen av halsen..Men inte på denna,här funkar det grymt bra!!
Låten som helhet,ja vad du än gör gör denna klar.Precis som du har gjort nu fast längre..Gärna ett solo,sparsamt lirat så att det passar in i stämningen.
Detta är det bästa jag hört av dig.Mycket läckert.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida