Forum > Demolåtar

1up-Jenny V4 (Mixad i lurar) Nu med en vers till och ett mjukare slut!

<< < (5/10) > >>

1up:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.11.2007, 17:33:14 ---1up...Näru,det blir minst 7 uppar här..

Mycket skönt sväng i denna..Rullande bas och trummor saltat med läckra och små instrumentala insatser - perrrens! Bra sång oxå,känslosamt och mjukt sjunget.Nu när jag vet att du kan sjunga,så vill jag gärna höra mer där du tar i lite och flyttar ned sång tekniken från övre delen av halsen..Men inte på denna,här funkar det grymt bra!!

Låten som helhet,ja vad du än gör gör denna klar.Precis som du har gjort nu fast längre..Gärna ett solo,sparsamt lirat så att det passar in i stämningen.

Detta är det bästa jag hört av dig.Mycket läckert.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Bra förslag angående sången. Ska pröva vingarna på den djupare sidan. Just nu går tankarna kring lite operakör. Lite friare utspel helt enkelt.

Blir nästan generad över alla fina kommentarer.  :wub: Solo finns redan, så det är kirrat. :) Funderar lite kring hur jag ska ta låten vidare. Samma bas i 4 minuter blir väl tradigt. Och typ vers eller refränggrejen jag kör med texten just nu kan man ju köra några gånger till, men någon annan form av melodi till texten vore väl bra också?

Får ta mig en lyssning på andra låtar och se hur de löser det hela.

Tack, tack för att du vill lyssna och kommentera! :)

Harmonica mike:
Verre 3 då...

Känner mig hemma än så länge ..1:40 in..där kom solot..japp..Hel nice..kalas.Det sabbade definitivt inte stämningen utan förstärkte groovet tycker jag..En ton harmoniserar inte,vid 1.48..Annars perrens!!

Nu återstår bara att göra ett fungerande slut,så har du denna i hamn..Kanske något starkare baskagge i version 3..Men jag kan ju inbilla mig..har ju hänt förr..En liten sänkning på trycket från den och ett slut.Så skriver jag under på att detta är det bästa du gjort!

Mvh
Micael

mahan:
Jäklar vad den är snygg nu!
Skitsnyggt arrat med stråkarna o den tillkomna melodibasen funkar fantastiskt o med snygga sound!
DEt här e nog det bästa jag hört av dig, rättupp!

BRAVISSIMO! :)

h.  johan

1up:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.11.2007, 01:04:47 ---Verre 3 då...

Känner mig hemma än så länge ..1:40 in..där kom solot..japp..Hel nice..kalas.Det sabbade definitivt inte stämningen utan förstärkte groovet tycker jag..En ton harmoniserar inte,vid 1.48..Annars perrens!!

Nu återstår bara att göra ett fungerande slut,så har du denna i hamn..Kanske något starkare baskagge i version 3..Men jag kan ju inbilla mig..har ju hänt förr..En liten sänkning på trycket från den och ett slut.Så skriver jag under på att detta är det bästa du gjort!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Åh sjutton du hittade den tonen som jag försökt gömma så väl! ;) har vant mig tycker det är ok. Men kan testa ändra. Den sticker väl ut för mkt för de flesta.

Ja, ett slut ja. Lite mer sång och sedan någon mjuk avrundning och en flöjtdrill precis på slútet kommer nog till att smaka fågel!

1up:

--- Citat från: mahan skrivet 11.11.2007, 01:26:36 ---Jäklar vad den är snygg nu!
Skitsnyggt arrat med stråkarna o den tillkomna melodibasen funkar fantastiskt o med snygga sound!
DEt här e nog det bästa jag hört av dig, rättupp!

BRAVISSIMO! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

:D tack, tack, tack!

Snart tar mina "tack"-ord slut tror jag, får använda de så mkt. :)

puh, borde lägga mig. En helt GALEN musicsession nu på natten. Salsa denna gången. Jenny kommer kanske hem imorgon. Salsa-låten är helt out there!!! Beware! På piano en mycket uppnost och kaxig ung vacker dam som med högburet huvud precis som charlie har hedersplats på societetskretsarnas partys!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion