Forum > Demolåtar

1up-Jenny V4 (Mixad i lurar) Nu med en vers till och ett mjukare slut!

<< < (3/10) > >>

equality:

--- Citat från: 1up skrivet 09.11.2007, 04:22:01 ---Vad menas med "nerv"?

--- Slut citat ---

Det är absolut ingen vedertagen musikterm vad jag vet :P utan ett ord jag tog till i brist på mer heltäckande förklaring. Nåt som kittlar till i låten utan att direkt hänföras till den övriga atmosfären eller stämningen. I din låt tycker jag det är den unisona elpiano- sångstämman och Mission Impossible-flöjten. Ligger något "ettrigt" över det om du förstår vad jag menar? Lyssnar igen och kan bara hålla med andra. Absolut hit-varning på detta. Åminstone potential. Kanon! Gör klart!

Emulator:
hoppsan!

låter fantastiskt bra. Klivit tre trappsteg på en gång ? ;)

ja det låter lite basigt om det som sagt. kanske kan lösas med en ljus pad lite bakom, eller ljusare elpiano på ackord typ.

Förutom att det låter lite dolby (minns ni hur band kunde låta en gång i tiden när man slog på brusreducering) så är detta fantastiskt.

Brus ja. testa med lite vinylknaster. jag har en OERHÄR släpig sax samplad oxo, som gör mellowiga (nej, finns inte i ordlistan?) slingor.

Det som gjrode mig gladast av att höra denna, var att du sjunger med inlevelse, med den röst som man alltid har trott funnits där, men itne kommit fram riktigt bland flintstone-teckningarna.

Imponerad, och glad efter denna!

tack!

1up:

--- Citat från: equality skrivet 09.11.2007, 10:37:58 ---
--- Citat från: 1up skrivet 09.11.2007, 04:22:01 ---Vad menas med "nerv"?

--- Slut citat ---

Det är absolut ingen vedertagen musikterm vad jag vet :P utan ett ord jag tog till i brist på mer heltäckande förklaring. Nåt som kittlar till i låten utan att direkt hänföras till den övriga atmosfären eller stämningen. I din låt tycker jag det är den unisona elpiano- sångstämman och Mission Impossible-flöjten. Ligger något "ettrigt" över det om du förstår vad jag menar? Lyssnar igen och kan bara hålla med andra. Absolut hit-varning på detta. Åminstone potential. Kanon! Gör klart!

--- Slut citat ---

Åh vilken fin förklaring! Utanför atmosfär och stämning, eh. :) Trots det lurigt! Men det är väl så med känslor. Möjligt jag förstår det du menar med "ettrigt", som en slags "spänning"? Något som går emot flowet?

1up:

--- Citat från: cykeln skrivet 09.11.2007, 09:43:05 ---Ouuh riktigt nice!
Soft, egen, ett spec sväng
Kan tänka mej den som en blivande radiohit
fortsätt!

På min lyssning här hör jag flöjtdrillarna ytterst svagt

--- Slut citat ---

Tack! :)

Radiohit?  :o

Ah, flöjten, ja. Den har mindre kompression så bör nog lyfta fram den lite mer då. Jag är rätt känslig i mina lägg av instrument, så ofta hamnar saker så i bakgrunden att för vanlig lyssning hörs de knappt. :)

equality:

--- Citat från: 1up skrivet 09.11.2007, 16:55:23 ---Möjligt jag förstår det du menar med "ettrigt", som en slags "spänning"? Något som går emot flowet?

--- Slut citat ---

Jo nåt sånt tänke jag nog på...  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion