Forum > Demolåtar
1up-Jenny V4 (Mixad i lurar) Nu med en vers till och ett mjukare slut!
jay thomas:
--- Citat från: 1up skrivet 05.12.2007, 16:15:26 ---
--- Citat från: jay thomas skrivet 05.12.2007, 14:16:04 ---Kan bara håller med om något, vad som helst. Skitbra låt. Diskade till Titio igår och känslan på denna låt är väldigt likt Sade och förut nämnda sångerska.
Basisk, nog skulle gärna se ett jazzigt solo med en orkestergitarr på detta. (ja, jag läste om ångesten)
Möjligtvis skulle låten kunna brytas av någonstans med bara rytm och bred kör men det är kanske bara den lilla Phil Spectorn som vaknar till liv. :rolleyes:
Vore kul att bidra med något, kanske dock inte mungiga...
--- Slut citat ---
Tack!
Du är välkommen att bidra med vad du vill och känner för. Lirar du orkestergitarr? Låter mys. :wub:
--- Slut citat ---
Wish I!!! Inte en chans, är pianist... Skulle vilja ja, a la Rune Gustavsson men ge mig en 20 år så... ;)
1up:
--- Citat från: jay thomas skrivet 05.12.2007, 17:48:28 ---
--- Citat från: 1up skrivet 05.12.2007, 16:15:26 ---
--- Citat från: jay thomas skrivet 05.12.2007, 14:16:04 ---Kan bara håller med om något, vad som helst. Skitbra låt. Diskade till Titio igår och känslan på denna låt är väldigt likt Sade och förut nämnda sångerska.
Basisk, nog skulle gärna se ett jazzigt solo med en orkestergitarr på detta. (ja, jag läste om ångesten)
Möjligtvis skulle låten kunna brytas av någonstans med bara rytm och bred kör men det är kanske bara den lilla Phil Spectorn som vaknar till liv. :rolleyes:
Vore kul att bidra med något, kanske dock inte mungiga...
--- Slut citat ---
Tack!
Du är välkommen att bidra med vad du vill och känner för. Lirar du orkestergitarr? Låter mys. :wub:
--- Slut citat ---
Wish I!!! Inte en chans, är pianist... Skulle vilja ja, a la Rune Gustavsson men ge mig en 20 år så... ;)
--- Slut citat ---
Slutet av år 2027 blir det ja. Ser fram emot de. :)
Så du är pianist, eh. Ett pianosolo eller nått till låten? Eller något annat kanske finns i tankarna?
Vad/vem är Phil Spector?
mahan:
I am the Phil Spector, producer of the Beatles! :o :D :lol: :P
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 05.12.2007, 22:55:10 ---I am the Phil Spector, producer of the Beatles! :o :D :lol: :P
--- Slut citat ---
Ok, thanx for info!
jay thomas:
--- Citat från: mahan skrivet 05.12.2007, 22:55:10 ---I am the Phil Spector, producer of the Beatles! :o :D :lol: :P
--- Slut citat ---
Mja... Även om Beatles fanns med på ett hörn. Phil Spector är en producent/musiker verksam i USA under 60- 70talen berömd för sitt "lite musik med extra allt". Hans ljudväggar var mycket kompakta och kolorerade och mäktiga. Senast har han dock figurerat i pressen misstänkt för mord... :(
http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_spector lite mer wikifakta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wall_of_Sound och ännu mer fakta
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida