Forum > Demolåtar

1up-Jenny V4 (Mixad i lurar) Nu med en vers till och ett mjukare slut!

<< < (9/10) > >>

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 04.12.2007, 23:23:38 ---
Tvinga mig inte att ta tag i projektet igen. *snyft* Så ångestladdat. ;)

Det är mycket möjligt någon vers till eller två skulle vara bra. Men men. Jag vet inte riktigt. Man kanske inte kan få allt här i världen. :)

Tackar hjärtligast för lyssning och fin kommentar!

--- Slut citat ---

SKämtar du eller är allvarlig? ;) Ja, tror inte det skulle fördärva låten om du hade ett mer markerat "slut" i texten. Fast det är ju inte nödvändigt egentligen. Låten funkar som den är...

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 05.12.2007, 04:24:57 ---
--- Citat från: 1up skrivet 04.12.2007, 23:23:38 ---
Tvinga mig inte att ta tag i projektet igen. *snyft* Så ångestladdat. ;)

Det är mycket möjligt någon vers till eller två skulle vara bra. Men men. Jag vet inte riktigt. Man kanske inte kan få allt här i världen. :)

Tackar hjärtligast för lyssning och fin kommentar!

--- Slut citat ---

SKämtar du eller är allvarlig? ;) Ja, tror inte det skulle fördärva låten om du hade ett mer markerat "slut" i texten. Fast det är ju inte nödvändigt egentligen. Låten funkar som den är...

--- Slut citat ---

Jag är allvarlig.

Ångest att göra klart låtar. Ångest när låtarna tar all processorkraft och det är jättesegt att göra minsta ändring. Ångest att datorn ska kollapsa eller hårddisken gå sönder när man öppnar ett jätteprojekt. Men ångesten är också att lyckas hitta en vettig struktur och få bra flöde i en låt när jag ska göra den längre. Lyckas hitta en part med nya ackord som funkar.

Jag ska låta Jenny dö.

Jenny min vän, du är väldigt kall,
läpparna blå,
Slapp i min famn,
hörs ditt namn

jay thomas:
Kan bara håller med om något, vad som helst. Skitbra låt. Diskade till Titio igår och känslan på denna låt är väldigt likt Sade och förut nämnda sångerska.

Basisk, nog skulle gärna se ett jazzigt solo med en orkestergitarr på detta. (ja, jag läste om ångesten)

Möjligtvis skulle låten kunna brytas av någonstans med bara rytm och bred kör men det är kanske bara den lilla Phil Spectorn som vaknar till liv. :rolleyes:

Vore kul att bidra med något, kanske dock inte mungiga...

Dividend:
Ja, det kan vara riktigt jäkla jobbigt när inget händer när man klickar ;) Inte tänkt på det så mycket men helt klart en stress där som typ växer, och kan tänka mig att när man kör tunga prylar på din utrustning så hade nog jag också fått ångest ;)

Kanske skulle hur du kan underlätta på olika sätt? Och då inte bara stänga ner allt annat? Minneshantering i sig är väl oftast något man inte märker. Men NÄR man märker av den i Windows, är det i regel när allt redan börjat gå äckligt långsamt ;)
Btw, kollade din gamla post där du ville att vi skulle jämföra system. Tror inte jämförelsen blir rättvis då jag kör SX2 på den bärbara. Själv körde du SX2 förr, någon skillnad?

Tycker absolut du skall investera så du har 2gb annars. En del minneskrävande saker, som t ex Gold blir en hel del smidigare att köra faktiskt.

1up:

--- Citat från: jay thomas skrivet 05.12.2007, 14:16:04 ---Kan bara håller med om något, vad som helst. Skitbra låt. Diskade till Titio igår och känslan på denna låt är väldigt likt Sade och förut nämnda sångerska.

Basisk, nog skulle gärna se ett jazzigt solo med en orkestergitarr på detta. (ja, jag läste om ångesten)

Möjligtvis skulle låten kunna brytas av någonstans med bara rytm och bred kör men det är kanske bara den lilla Phil Spectorn som vaknar till liv. :rolleyes:

Vore kul att bidra med något, kanske dock inte mungiga...

--- Slut citat ---

Tack!

Du är välkommen att bidra med vad du vill och känner för. Lirar du orkestergitarr? Låter mys.  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion