Forum > Färdiga produktioner

Dividend & Harmonica Mike - O Helga Natt

<< < (10/16) > >>

Marruschkka:
..hihi...före 17..då är det bråttom nu :D

Mike synkar bra här, effektivt med velocityn, nu låter det mer dynamiskt och nyanserat, gillar speciellt fagotten och klarinetten.. som väver in H.M stämma så vackert i versen, sparsmakat komp som byggs upp till ett underbart crescendo mot slutet, och sen grand finalen med slagverk, wow!

Storartat Per, den här skäms inte för sej alls.. ;) :wub:

/Marr

Dividend:
Jo, nu sänkte jag fagotten lite, och är väl nöjd med orkestermixen..

Hehe, får veta nu att ljudspåren är ute på äventyr... (eq och reverb)

Finalmix kommer under kvällen :)

Tack Marr!

Light Head:
Detta låter väldigt fint, som plockat från vilken komersiell julskiva som helst.

En sak som jag funderar på är om det går att trycka upp HM's röst lite,, få till lite krispighet?

Jag skall skicka denna version till min morsan, hon kommer att älska den! (Alltså inget fel med min mor eller hennes musiksmak,, men det är musik som passar bra för årstiden och sedan är hon med i någon kör å sjunger liknande låtar)

Dividend:
Tack höjde HM över 4khz aningens, och minskade reverbet en del :)

... slutgiltig version i trådhuvudet...

Clemens:
Sounden och H-mikes röst är super!..men harpan tycker jag haltar en hel de rent spelmässigt, ligger lite ojämnt i velocity, spelar fel vid 1:41..kan även tycka att percussion inte behövs, utan i stället kanske ge lite mer dynamik i strings och övrigt..runt 1.97 låter det kalas! riktig bra strings..förutom percussion, som känns lite överflödigt...hör även en svag stämma i slutet ( H-mike ) som känns väldigt eq:ad..och inte riktigt passar in.. annars helt rätt feel! :)   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion