Forum > Färdiga produktioner
Dividend & Harmonica Mike - O Helga Natt
Dividend:
Lugn mahan :D Ge mig lite tid bara...
Vill få undan lite låtar bara... ;) Om man fick det nångång :unsure:
Denna sitter!
cykeln: jäpp, murr murr... cellon skall väck löser det mesta, sen altfiol - nykomponerad och bättre än de som föreligger - skall dit för att höja upp det hela. ner med hornen och så violin första refrängen
och förstås skjute på hm lite.
Tack mahan och cykeln. :)
Marruschkka:
..hihi..jag tycker du får undan låtar på löpande band ;)
Okay, då har vi Helga Natt-som HM sjunger alldeles ljuvligt på, men som du Divi bara har ett sammanlagt spår av, med alla dubbar m m samt reverb, inte helt lätt att orkestrera nytt på då, du har gjort det med bravur:-)
Men jag tjatar på..som flera andra nyligen oxå gjort: upp med orkestern, framförallt i början..mer power där, kanske nåt ljust soloinstrument oxå som kontrast till de dova stråkarna?Det kom jag på just nu, när jag lyssnar igen, (för säkert 10:e ggn).
Allt låter redan nu helt fantastiskt, men det går att vässa det hela ännu mer..pls do ;) Underbart!!
/Marr
Dividend:
OKej, tack för comment marre. Återgår till gamla arret, och synkar mike mot metronom, tar bort melodislingan och velocityjusterar. Allt under helgen.. Sen får mike godkänna eller inte efter det :)
Dividend:
Hej! Näst sista och kraftigt omarbetad version! Vad tycker ni?
Efterfrågar feedback på:
1) Eventuellt osynk mellan orkester (kvantiserad i denna version) och Mike.
2) Reverbet (Mike's spår har ett rum, orkestern ett annat?)
3) Helheten, ljuden, stämmorna och träblåset ;)
Tackar!
(Låten finns i första inlägget!)
Dividend:
Fått två positiva recensioner över msn. Har bara till 5 på mig med den här låten innan jag skickar wav till finland ;), så är det någon som har något att klaga på så är det dags nu :D
Nyaste versionen i trådhuvudet!
Update: JT har lovat hjälpa med EQ och reverb ;) och torra spår är på väg till honom ;)... Nu drar jag mig undan för idag ;)..
(Tackar JT!)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida