Forum > Färdiga produktioner
Dividend & Harmonica Mike - O Helga Natt
Dividend:
Hej! Nåt slags finalmix, med HM höjd i diskanten och aningen mindre reverb :)
finalmix 2.0 : mike är höjd med 2db i finalen. Såg grafiskt vettigast ut att bara höja honom där.
Gnäll och såga vidare :D
----
Light Head:
Detta är vackert, och lite oväntat. Inte många som vågar sig på att spela in den här typen av musik i detta forum. Men jisses vad bra ni lyckats!
Inspelningen känns riktigt bra. HM's röst är härligt djup! Stråkarna är fyllda med liv.
Det finns en sak som jag skulle vilja att ni kikar på och det är HM's tajming. I bland känns sången lite stressad. Kanske sjunga med en metronom i bakgrunden? Nu spekulerar jag iofs bara, men det känns lite som om det ibland blir stressigt inför en ny strof, och när det inte är mer "rythm" än de här vackra stråkarna så kan det kanske vara försvårande att känna tempot?
Jag kan inte påstå att jag egentligen lyssnar på den här typen av musik, mest för att det finns ett budskap som,,, ja ni hajjar?! Men utan överdrift har jag lyssnat 8ggr redan och det blir garanterat ett par gånger till, plus att jag kommer att skicka låten till min mor.
(Erkänn att "jisses" inte har passat mycket bättre än i detta inlägg... tihi)
mahan:
HÄÄÄÄRLIGT!
Absolut rörande härligt, detta är min favoritjulsång och skäms inte övar att jag sittert o lyssnar på detta med tårar i ögonvrån. Som jag har sagt så betyder julen o dess traditioner mycket för mig och Per o Micael, ni har lyckats fånga upp de stämningar som hör till. Tack grabbar! :wub:
Att våga sig på en så krävande å svår låt visar en viss mogenhet, och detta klarar ni suveränt!. Snyggt arrat komp med piano o cellos, mycket enkelt men stadigt o effektivt, och sedan Micaels supersköna baryton som med stämmor kronar hela verket! :)
Var nog lite skeptisk när jag såg tråden första gången, men jAg är på riktigt glad över att ni gjorde denna, ni ingår hädanefter i Johans traditionella julfirande! :)
h. johan
Emulator:
måste skynda o lyssna sen. Vi kör ju oxo denna variant :)
ska bli kul att höra!
tsmalmbe:
Timingen är det enda som lämnar lite att önska.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida