Forum > Demolåtar

equality & Wernborg - 50 sek disco, soul eller...?

<< < (3/8) > >>

karl:
JAg håller med Hm...strunta i discotrummorna så har du 70-tals soul ist...och tajta upp det hela och kvinnligt vokalt så är du hemma... B)

//: karl    B)

equality:
1up: Tackar. Skall brasset upp i diskanten mer alltså? Tror det blir annorlunda när sång kommer till och det inte blir lika sammanhängande brass. Men får se. Skall ha dina idéer med mig.
Burnin Sven: Fixar en alternativ mp3-länk högst upp.
HM: Om det bara hänger på trummorna vill jag gärna få den åt soulhållet än disco men hade inga andra ta till vid det tillfället. Ligger närmre idealet s a s. Blir till att testa alltså. Tnx Micael.
karl: Tack. Yes. Uppfattat. Kvinnlig vokalist kontaktad. Måste få till en text också, svårt!

Wernborg:
Inte mycket disco här. typ ingenting. Jag fattar inte hur ni alla kan tycka det  :unsure:

Bakom det vidriga arret tycker jag det döljer sig ett amerikanskt västkustskt slickt sväng. Modell Bill Champlin, Lee Ritenour, Larry Carlton etc...

Behåll gitarren, som är underbar. Lägg basen med ett mjukare sound. (Bara inte fretless) Fimpa brasset och och spela det på ett tokkomprimerat rent elgitarrljud istället (så det nästan smäller om anslagen). Trummor med mer autentiska akustiska ljud istället. Orgeln kan nog vara kvar också.

Oj!!

:ph34r:

Emulator:
Elaka Jazzfarbror!

equality:
Jo men vi vet ju alla den killen vet vad han snackar om och när han dessutom nämner Lee Ritenour blir man ju en i alla fall gladare spillra av sitt forna vrak. Men midi är midi och det går inte att få till brass trovärdigare än så här. Basen är också midi och ser det iaf som ett gott tecken att det finns olika uppfattningar. Ger liksom en än större frihet att göra som man vill  :D. Nya trummor vore kul.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion