Forum > Demolåtar
equality & Wernborg - 50 sek disco, soul eller...?
equality:
Hinner inte mycket i musikdatorn nu. Har en massa gammal skåpmat som inte blev nåt med men kanske kan tas upp igen när tid och inspiration förhoppningsvis infinner sig. Skulle därför vara kul att höra synpunkter på denna bl a. Är det nåt att gå vidare med? Skall sättning och mix ändras? Tänkte mig sång så småningom, ja inte min alltså :D.
equalitys version
Edit: Wernborg har tuffat till låten helt klart med andra trummor och bas bl a:
Wernis version
mahan:
Hållihatten!
Visst gungar detta skönt, ungdomsdisco på 70-talsvis! Kanske lite mer tajthet önskas, mer attack på brasset, som nog annars funkar fint. Och basen kunde köra nåt "strängriv" alá 70-tal, you know, det typiska ska man kalla det piskbas. Oj, blev riktigt ivrig på att få höra fortsättningen, yess!
Keep it coming. låter snyygt! :)
h. johan
equality:
Kul! Tack Johan. Fattar vad du menar med basen tror jag, mer slap alltså? Det haltar till här och var men som sagt primitiv skiss som man knappt vill spela för folk. :D
mahan:
--- Citat från: equality skrivet 06.11.2007, 00:33:42 ---Kul! Tack Johan. Fattar vad du menar med basen tror jag, mer slap alltså? Det haltar till här och var men som sagt primitiv skiss som man knappt vill spela för folk. :D
--- Slut citat ---
Ja visst fan, SLAP, vad se inte så jag skrev då???.... :P :lol:
Dementiiiiii på gång!
JAg tycker skissen låter smaskig, så skruva till med resten nurå... :)
h. johan
Emulator:
Detta är väl det ögonblicket när jag får ge igen för elaka kommentarer som fel årtionde för oktavbasar.
Detta stycke för mig att rysa och småle lite sådär fånigt. Låter precis så där smetigt kladdigt strudsigt otrevligt kliande dansframkallande som det skall göra.
tajta upp det, och jag kommer att tvingas dansa lite framför datorn mot min vilja. Med ett fånigt leende på läpparna.
Hemskt genre, men skitbra gjort :)
Ja just. Sa jag att du fått nytt namn?
Dr Disco :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida